Margot Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Hallo BB'ers! Nu denken jullie natuurlijk, alweer een topic over de castratie van een voedster.... Maar nee het staat al vast dat Jinty gecastreerd wordt. Mijn vraag gaat over de datum. Ik ga over 5.5 week weg op vakantie voor 3 weken. Nu wil ik Jinty graag voor de vakantie laten castreren omdat ze dan snel weer naar buiten kan (door het warme weer) en omdat we gaan verbouwen na onze vakantie is het na onze vakantie niet zo handig ivm drukte ect. Het probleem is nu dat ik vanaf vrijdag volgende week een SE week heb (toets week) en ik Jinty dan niet mag laten castreren. Het zou op zijn vroegst vrijdag 24 juni kunnen. Dat is ongeveer 3 weken voordat we weg gaan. Zou ik het dan (als de DA dan ook kan) laten doen? Of is dit te kort dag voor de vakantie? Groetjes!
Petraatje Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Ik denk wel dat dat kan hoor, in 3 weken moet ze toch wel kunnen genezen!Maar, je moet haar wel weer opnieuw koppelen.. Ik weet niet of je daar nog voldoende tijd voor over hebt..?
elnienkjo Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Dit is toch de derde voedster die je laat castreren? Weet je nog hoelang het herstel bij de andere twee duurde? Misschien dat je daar je beslissing op kunt afstemmen.
Soon Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Wij gaan ook over drie weken op vakantie, en Nina is afgelopen maandag gecastreerd. Het gaat sinds vanmorgen weer helemaal goed met haar, as maandag gaan we weer koppelen. Maar ieder konijn is natuurlijk anders. Succes met beslissen.
Margot Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Ja ze wordt inderdaad de 3e, en bij de andere had ik ze na ong. 1,5 week weer samen. Dus dan zou het wel kunnen maar ja je weet nooit hoe het loopt... Als het mooi weer is dan laat ik haar de eerste 2 dagen binnen en dan kan ze weer in het buitenhok. Ze zit dan in een met gaas afgesloten stukje dus dan heeft ze alweer contact met de andere 2. Hopenlijk kan ik haar dan na 1 week á 1.5 week weer koppelen. Hmm ik hoop dat het ook die vrijdag kan en dat ze snel opknapt! Misschien zou het ook al wel volgende week kunnen maar ik weet niet of dat mag van mijn ouders mbt de SE week. En waarschijnlijk kan dat ook niet bij mijn DA...
Margot Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Nou de afspraak staat! 24 juni wordt Jinty gecastreerd... Ookal heb ik er al 2 laten castreren, iedere keer is het toch erg spannend! Het is ook wel erg nodig omdat Jinty al een aantal keer schijnzwanger is geweest.
Aanbevolen berichten