Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoeveel drinken konijnen eigenlijk, zo gemiddeld?

Toen wij Bobbie kregen viel me op dat ze heel weinig dronk. Een flesje kwam op een dag nooit leeg, ook niet met Len samen. Toen ik met bakjes begon dronk ze wel meer, maar max. iets van 150 cc schat ik.

Maar de laatste tijd drinkt ze wel een halve liter op een dag! Op hete dagen nog meer. Is dat niet érg veel?

Ik geef 's avonds altijd een schaaltje SS, en dat was altijd: "aanvalluh!" ;) Maar nu draalt ze altijd als de waterbak leeg is, omdat ze eerst wat moet drinken. En dat is dan een héél schaaltje van 150 cc achter elkaar!

Volgens mij poept ze ook minder. Wat moeilijk in te schatten, omdat ze niet in de bak wil poepen én omdat ze met z'n tweeën zijn.

Moet ik me zorgen maken?

Ennuh... zou er rond Leeuwarden ook een KKDA zijn? Want die in Stiens... kweenie, beetje rare info geven ze. :s

Geplaatst:

Ik persoonlijk vind dat wel heeeeel veel. Plast ze ook zo veel dan? Ik zou zeker even een kkda bellen en evt langs gaan. Er is hier op de site een lijst met kkda, bij konijneninfo te vinden. Ik weet zo snel ff niet een link te plaatsen

Geplaatst:

Ze plast volgens mij ook meer, ja. Ze oogt ook hel gezond hoor, is levendig en eet ook wel goed. Ze krijgen wel meer gras nu, en daarom minder groente zou natuurlijk ook wel kunnen schelen. En ze is groot (ik schat 3 keer zo zwaar als haar maatje), maar een halve liter?

Ja, ik heb na lang zoeken de lijst KKDA gevonden. Er zitten er 3 in Leeuwarden dus. Zou mooi zijn als iemand ervaringsverhalen kan vertellen, zodat ik kan kiezen. :)

Geplaatst:

Volgens mijn dierenarts hoort een konijn ongeveer 50 à 100 ml per kg te drinken, dat is dan als ze weinig/geen groente krijgen. Nu is het wel zo dat er genoeg gezonde konijnen zijn die veel meer, of minder, dan dat drinken, dus dat jouw konijn een halve liter per dag drinkt, is nog niet gelijk reden tot paniek. Maar dat ze nu veel meer drinkt dan eerst, is inderdaad niet helemaal normaal. Daarom zou ik wel een bezoekje aan de dierenarts overwegen ja.

Weet niet of er een goede dierenarts in Leeuwarden/omgeving zit.. Maar laat je het even weten als je er eentje gevonden hebt? Ik verhuis binnenkort naar Leeuwarden namelijk!

Geplaatst:
Volgens mijn dierenarts hoort een konijn ongeveer 50 à 100 ml per kg te drinken, dat is dan als ze weinig/geen groente krijgen. Nu is het wel zo dat er genoeg gezonde konijnen zijn die veel meer, of minder, dan dat drinken, dus dat jouw konijn een halve liter per dag drinkt, is nog niet gelijk reden tot paniek. Maar dat ze nu veel meer drinkt dan eerst, is inderdaad niet helemaal normaal. Daarom zou ik wel een bezoekje aan de dierenarts overwegen ja.

Weet niet of er een goede dierenarts in Leeuwarden/omgeving zit.. Maar laat je het even weten als je er eentje gevonden hebt? Ik verhuis binnenkort naar Leeuwarden namelijk!

Ok, ik ga wat rond bellen (met mijn telefoonangst, brrr. ;)).

Leuk dat je naar Leeuwarden gaat, welke wijk? (Mag ook in een PB hoor ;))

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .