Ga naar inhoud

Bultje op 't oor..

Stampyy

Aanbevolen berichten

Dit keer is het Starlight. Toen ik in het begin nog een trio had. Is Starlight in haar oortje gebeten. Dit zag er eerst zo uit:

2vtodg2.jpg

Dit was in December 2010 of in Januari 2011.

Dat is toen helemaal weer goed gekomen. Niet aan gegroeid. Heb daar geen foto van, maar op deze foto zie je een stukje bij 't oor weg. Het zag er altijd heel netjes en goed uit. Is nooit ontstoken geweest.

166f4pj.jpg

Maar nu zag ik vandaag een bult erop verschijnen. Er om heen ziet het er goed uit. Het is niet (extreem) rood en zie ook verder geen rare dingen. Ze vond het ook niet erg dat ik er aan zat.

Moet ik dit gewoon laten zitten? Of wat kan ik er het best mee doen?

2dp3ie.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet goed zien maar het kan littekenweefsel zijn. Dat is vaak ook hard en dikker. Ik heb een hondje gehad dat ook in zijn oor gebeten was en later ook een knobbel op die plek kreeg.

Als het geen pijn doet kun je het wat masseren om het soepel te houden en de groei iets te beperken.

Maar goed wat ik zeg, ik kan het niet goed zien en jij wel :)

Als je het niet vertrouwd dan moet je naar een DA gaan en anders even aankijken of het erger word of dat het een pijnlijke plek aan het worden is. Dan moet je zeker naar de DA want dan zit er ws een ontsteking oid...

Succes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mn caafs heb ik dit ook wel eens gehad.

Hap uit het oortje en een poos later kwam een bultje.

Bij de 1 is dit weer weg gegaan, bij de ander blijven zitten.

(cavia's lopen in een groep van 10, dus maken heel soms wel eens ruzie en dan gebeuren die dingen snel)

Goed in de gaten houden, mocht het zo blijven, niets aan doen (tenzij het echt pijnlijk is)

Mocht het echt groter worden, zou ik er toch even naar laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .