Ga naar inhoud

konijn doet raar


liefssuus

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik kom net terug van de dierenarts en wil dit even met jullie delen.

Mijn kleine konijn stampertje doet al een paar dagen anders dan normaal.

Zondag avond zat ik bij ze te kijken en zag ik dat hij over zichzelf had heen geplast. of in ieder geval dit denk ik. Ik heb nog wat over opgezocht maar ik kon er niks over vinden dus ik heb het zo gelaten. ook omdat hij nog gewoon at en dronk. Gisteren kwam ik bij ze met verse Spinazi, witlof en andijvie. Die grote van mij viel gelijk aan en die kleine moest er niks van hebben... dit vond ik raar maar oke hij ad wel zijn biks en dronk nog steeds dus niks aan de hand dacht ik zo. savonds een stukje broccoli aan die kleine gegeven en dat wilde hij wel ( een paar hapjes).

Vanmorgen ging ik ze weer eten geven en ik vond dat die kleine zo raar liep.

Heb dit even aangekeken maar het klopte niet. Ze was meer aan het lopen dan aan het hupsen. Ook het hok in en uit ging raar.

Ik wat informatie op gezocht over EC. En ja hoor het over plassen stond erbij en dat ze veel drinken. Dit doet mijn konijn ook. Verder zie ik niks gek over dat ze hoofd scheef hangt ofzo. maar toch.

Ik toch maar de dierenarts gebeld omdat dit een besmettelijke ziekte is.

Dus net even geweest en mijn dierenarts denkt dat hij last heeft van zijn rug.

Omdat de laatste week die grote de hele tijd op haar aan het rijden is. Al is dit sinds het weekend echt bijna over.

Stampertje heeft een prikje met pijn bestrijding gekregen en moet dit nu 24 uur aankijken. Ook mocht ik de konijnen gewoon samen laten zitten.

Iets in mijn denkt dat het niet klopt en dat het EC is.

Ik ben gewoon een beetje in paniek en de dierenarts heeft mij echt niet gerust gesteld.

Mijn dierenarts is zeker niet konijn kundig. en een konijnkundige dierenarts zit in utrecht.

Helaas beschik ik niet over vervoer.

Ik heb net snel even mijn broer kunnen bellen die hier om de hoek werkt.

Maar wat zou ik doen?

Toch vervoer regelen en naar de kkda te gaan of het even 24 afwachten?

Ik hoor graag reacties.

Ben echt ongerust.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een idee om eerst telefonisch advies te vragen bij de KKDA in Utrecht?

Aan de hand van het telefoongesprek kunnen de DA en jijzelf inschatten of je direct moet komen, of dat je nog een dagje kunt wachten.

Ik zou in zoiezo contact opnemen als je er zelf niet helemaal zeker van bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm konijn viel net om. hij eet drastisch veel hooi terwijl hij dit normaal nooit hoeft.

En er liggen overal kleine druppels plas in het hok. Verder zit hij veel in het hok en niet buiten op het gras.

Ik wacht het toch nog maar even af tot morgen ochtend. heb ik met mezelf besloten en morgen als het niet minder is ga ik gelijk de arts in utrecht bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat klinkt verre van goed.

Echt ik zou DIRECT bellen naar utrecht! Ik bedoel, een telefoontje kan geen kwaad, omvallen in deze situatie klinkt niet goed..

Wachten tot morgenochten kan fataal zijn, het kan zo ontzettend snel gaan bij konijnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb even gebeld.

Deze dierenarts bevestigd eigenlijk mijn vermoeden.

Vanavond kan ik niet meer terecht ivm inval kracht dierenarts (niet konijn kundig).

Morgen avond kan ik bij hun terecht.

Ben toch wel blij dat ik even gebeld heb.

Ik hou jullie op de hoogte.

Konijn kan trouwens nu wel komen, maar word dan sowieso morgen pas bekeken.

Konijn ligt nu lang uit in het hok :( Heb net even gekeken of hij nog wel leefde en dat deed hij gelukkig nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanavond met hem bij de dierenarts geweest.

Er is toch EC geconstateerd.

Moet hem nu 2 maal daags medicijnen geven.

En nu moet ik het 2 weekjes aan kijken.

Mocht het met 2 weken niet beter worden of verslechteren is er helaas niks meer te doen.

Maar omdat meneer nog eet en drinkt moet het goed komen :)

Ik ben ervan overtuigd :)

Stamper staat nu lekker binnen in een grote kooi en hij weet nog niet wat hij ervan moet vinden.

Hij heeft in zijn leven nog nooit binnen gestaan.

Maar net wilde hij wel een blaadje andijvie van mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft sinds hij terug is van de dierenarts niet meer gepoept. Wel onwijs veel geplast...

Moet ik me zorgen gaan maken??

Hij slaapt wel veel!

En heb hem nog steeds gescheiden van die andere konijn dus dat word weer opnieuw koppelen want vind het echt zielig als die grote er steeds boven op blijft duiken en stamper niet weg kan en wel wil.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .