Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Muffin is schijnzwanger.

Voor zover ik weet is zij nu 5 a 6 maanden oud. Is ze niet wat jong om schijnzwanger te zijn?

En ik heb begrepen dat ik het nestje niet weg mag halen (met de plukken haar enzo), maar wat kan ik wel doen om haar te helpen? Qua gedrag is zij nog net zo vriendelijk als altijd, alleen is ze wat onrustiger als ik de ren aan het vegen ben (dan kom ik te dicht in de buurt van haar nest denk ik).

Gr. Jolanda

Geplaatst:

Precies, nestje laten liggen tot het vertrapt is. En vlgs mij is 6 mnd niet te jong, op die leeftijd krijgt een voedster vaak last van haar hormoontjes. Ik heb mijn voedster afgelopen maandag laten castreren omdat ze 5e schijnzwanger is geweest en daarbij ook de nodige gedragsproblemen had (knorrig, grommen, bijten, veel rijden, sproeien). Als muffin vaker schijnzwanger is zou je dat kunnen overwegen, maar het is een grote ingreep dus veel inlezen en voorbereiding is echt noodzakelijk.

Zit Muffin alleen?

Geplaatst:

is het verstandig om met mijn nijn naar de dokter te gaan, ze is schijnzwanger maar heeft drie maanden geleden een nestje gehad.

ze plukt zich helemaal kaal, vind het zo zielig, ze is wel nog heel lief tegen me.

alvast bedankt

Geplaatst:

Ik zal zelf zeggen als je het zo erg vindt, laat haar dan binnekort castreren dan heb je de voordelen dat ze niet meer schijnzwanger raakt. Kaalplukken hoort erbij voor het nestje.

Zelf heb ik dit nog nooit mee gemaakt, maar ik las dit gewoon in allerlei topics ;)

Geplaatst:

Vanaf welke leeftijd mag je een voedstertje eigenlijk laten steriliseren?

Gisteren was ik bij de dierenarts voor mijn hond (ik heb een andere dierenarts voor mijn konijnen) en toen kwamen mijn konijnen toevallig ter sprake. Die dierenarts gaf aan dat voedstertjes al vanaf vijf maanden geholpen kunnen worden, maar ik dacht dat het pas vanaf acht maanden kon.

Zijn er hier trouwens ook mensen die hun konijnen gechipt hebben? Ik zat er aan te twijfelen, omdat ik niet weet in hoeverre dierenambulances en opvangcentra controleren op chips bij konijnen. Iemand een idee?

Gr. Jolanda

Geplaatst:

Toen ik destijds bij de DierenAmbulance (DA) zat chipte ik alles wat maar enigszins een huisdier kon zijn, maar ja .... ik werkte uit liefde voor beesten bij de DA. Ik heb al gemerkt dat er hier op de BB regelmatig mensen zijn met negatieve ervaringen met diverse DA's

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .