Ga naar inhoud

Konijn met huppelprobleem, juiste video


Griffel1977

Aanbevolen berichten

Mijn herder kreeg trouwens ook een periode hormoon injecties, dat zou zijn spieren moeten verstevigen en daardoor zou hij dan alsnog beter lopen. Ik vind dit al raar klinken, heb het me eigenlijk gewoon laten overkomen en hij heeft ze dus gehad, maar dat had geen resultaat.. Wat wel resultaat had, was door het water lopen en zwemmen met hem, maar tja.. konijnen houden niet van zwemmen.. maar misschien kan je hem aan een tuigje door ondiep water laten lopen?

Mijn herder mocht trouwens ook niet springen, plotselinge bewegingen maken (achter een bal aan), fietsen, traplopen etc.

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een konijntje wat misschien al rugproblemen of beschadigingen heeft niet zo snel aan een tuigje laten lopen, aangezien tuigjes vaak ook rugproblemen kunnen veroorzaken. En door en door nat worden is ook heel slecht voor konijntjes. Dus ik vrees dat wat voor de hond werkte voor konijntjes niet zo'n goed idee is. Maar je opmerking heeft me wel op een ander idee gebracht, want je hebt wel gelijk dat oefeningen de spieren sterker maken, dus wat dachten jullie van fysiotherapie voor dit konijntje? Er schijnen speciale dierenfysiotherapeuten te zijn die je kunnen laten zien welke oefeningen je met je beestje moet doen om bepaalde spiergroepen te versterken. Een fysiotherapeut kan misschien ook helpen bij het stellen van een diagnose. Dus dat zou je natuurlijk ook nog kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een tuigje die rugproblemen geeft? Hoe kan dat dan? Toen onze tuin 1 groot gat was (er kwam een vijver) hebben we ze ook aan tuigjes gedaan en geen problemen mee gehad.. Ik durfte ze met een gat van 2 meter diep niet los in de tuin.. Maar je hebt ook verschillende tuigjes he.. Ik had dan gewoon een goedkope (niet bij nagedacht), maar ik zag nu bij zooplus een 'police' tuigje voor je konijn, dat zijn dus niet simpel weg een paar draadjes, maar echt een hele 'dek' op de rug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wist je dat nog niet? Tuigjes worden hier op BB heel erg afgeraden. Sommige konijnen willen dat ding niet om en gaan dan bokkesprongen maken om het af te krijgen, maar een konijn kan daarbij zijn rug of zijn nek breken. Er zijn hier al mensen op BB geweest die zo een konijn verloren zijn, daarom raden we hier iedereen aan om toch vooral nooit je konijn een tuigje om te doen.

Of het nou riempjes zijn of een heel dek op de rug, het gaat om die rare sprongen die ze gaan maken omdat ze het ding kwijt willen en die maken ze toch wel denk ik.

Vandaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ok.. Mijn konijnen lieten het gewoon toe, maakte geen rare sprongen.. Als ze op het eind van het lijntje waren gingen ze plat op de grond liggen omdat ze het niet begrepen..

Maar ja.. als je iemand met een poes in een fietsmandje ziet, dan ben ik dat waarschijnlijk :P Mijn kat gaat in de zomer altijd overal mee naartoe in een fietsmandje en blijft daar altijd heerlijk in zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .