Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er zoiets bestaat als reuma bij konijntjes? Één van mijn konijntjes heeft af en toe een dag dat hij niks eet/drinkt en pijn lijkt te hebben (veel verzitten, niet reageren). Dit is nu al vaker gebeurt en het vreemde is dat de dag daarvoor en de dag erna er niks aan de hand is. Nu heb ik zelf het idee dat hij er vooral last van heeft als het erg vochtig is of is geweest (natte mist of veel regen). Bij mensen met reuma hoor je wel eens dat ze daardoor erg pijnlijke gewrichten enzo kunnen krijgen, ik vroeg me af of dit bij konijnen ook kan en of iemand hier misschien ervaring mee heeft en mogelijke tips heeft?

Geplaatst:

Helaas niet. Ik zat te denken aan kou op de spieren of wervels die dan stijf worden, alhoewel ik er van uitga dat je nijntjes uit de tocht zitten.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Ze zitten buiten in een grote ren, dus van de wind kunnen ze misschien wel last hebben, maar ze hebben ook gewoon toegang tot hun hok, dus ze kunnen gemakkelijk een windvrij plekje opzoeken mochten ze er last van hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .