Ga naar inhoud

Bloedneus konijn


Michellee

Aanbevolen berichten

Ik had mijn konijn in de ren staan en ik denk dat hij ergens van schrok.. maar hij werd helemaal gek en rende rondjes en rondjes

en toen is hij door een kleine opening de ren uitgerend en botste hij tegen een houten zandbak en daarna tegen de muur en onder de stoel. er kwam allemaal bloed uit zn neus en hij lag helemaal stijf. toen hadden we hem in een doos gelegt en de dierenarts gebeld. ze zei dat we het neusje koel moesten houden (dit laat hij niet echt toe) ze dacht dat hij misschien een hersenschudding zou hebben. dus we hebben hem nu in de kooi gezet en er een laken overheen gelegt zodat hij kan bijkomen. hij ademt nu wel zwaar en een beetje schokkerig. hij ligt nu languit (ziet er relaxed uit)

maar nog wel zwaarademig. De dierenarts zei dat ze niet echt wat kon doen.. alleen een pijnstiller.

Advies of tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat konijnen en parkieten niet het zelfde dieren zijn, maar ik heb zo iets ook met Parkiet gehad. Laat het dier wel rustig worden, laat hem ook met rust, kijk wel om de zoveel minuten naar het diertje.

Kan je het bloed wegvegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu inderdaad in zijn kooi liggen (donker gemaakt i.v.m mogelijke hersenschudding)

hij ligt en ademt eigenlijk al weer normaal.

Als hij is bijgekomen dan ga ik kijken of hij wil drinken en eten. dan morgen het bloed maar wegvegen

en hem in de loop van de week (denk maandag) laten onderzoeken.

hij gedraagt zich eigenlijk normaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij gedraagt zich normaal en drinkt eet poept en plast ligt en zit en huppelt alweer.. hij lijkt de oude weer te zijn geworden.

Ik laat hem sowieso natuurlijk controleren bij de dierenarts. maar de bloedneus is al lang weer gestopt en hij heeft zich zelf al grotendeels schoon gelikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nijn heeft dat ook eens gehad zown aanval maar dan geen bloedneus. hij was na een minut of 10 a 20 weer normaal. heb hem ook laten checken en ze konden niks vinden.

maar laat je nijn aub egt checken u never know

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het verder goed met hem gaat, moet je er dan echt mee naar de dierenarts? Als je zelf een bloedneus hebt ga je toch ook niet meteen naar de dokter?

Inmiddels ben je ook al een dag verder, dan had je volgens mij beter meteen kunnen gaan.

Als 't vaker gebeurt of als het konijn zich anders gedraagt dan anders lijkt het me logisch. Zou denk ik eerst even telefonisch overleg plegen met de dierenarts voordat ik er naar toe ging....

aangepast door Jeannine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn bloedneus was naar een paar minuten al gestopt. Hij gedraagt zich volkomen normaal. hij had zelf zijn hele neus schoongemaakt.. ik heb vandaag de verharde restjes weggehaald. Ik laat hem nog wel controleren, maar hij is weer helemaal de oude.

ben me wel rot geschrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .