sjaak en floortje Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Hallo! Joep hebben wij 2 weken geleden uit de opvang gehaald. Hij is daar ook gecastreerd. Nu valt me op, dat Joep zijn bekje altijd een soort van open staat. Je kan zijn tandjes zien, en dat is me bij mijn andere konijnen nog nooit opgevallen. Hoe kan je zien of de voortanden correct staan? Of had Joep, als hij een kandidaat was voor olifantstanden hier al lang last van gehad? Hij is 6 maanden en de opvang heeft niets gemeld over problemen.
JOEPENKOOS Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Waarom ga je niet gewoon even naar de da?heb je gewoon zekerheid:)
Dollie Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Mijn ervaring met openstaande mondjes is tot dusver wel dat er toch iets niet helemaal klopt aan de tanden.. Maar dat is vast niet altijd zo. Bij deze dame was het wel mis: Die had ook olifantstandjes (op deze foto waren ze nog niet verwijderd) en zoals je ziet ook haar mondje wat open staan. Weet niet of dit ook is wat je bedoeld? Maar om zeker te zijn moet je toch zijn tandjes zelf bekijken. Als je twijfelt inderdaad even langs de dierenarts.
sjaak en floortje Geplaatst: 4 juni 2011 Auteur Geplaatst: 4 juni 2011 Ja hij heeft nu nergens last van. Als ik in zijn mondje kijk ziet het er niet anders uit dan bij onze andere konijnen. Maar het is wel ongeveer zo als op je foto Dollie. Feit is eigenlijk dat ik niet echt zit te wachten op een konijn met olifantstanden. Klinkt misschien heel hard hoor wat ik nu schrijf en zo bedoel ik het ook niet helemaal maar als ik mag kiezen tussen een gezond konijn en een konijn met een probleem zou ik voor de gezonde gaan, snap je?! Op welke leeftijd komen de eerste klachten? Als het zo zou zijn?
Dollie Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Ligt eraan in welke mate het is hè. Maar olifantstanden zijn op zich niet zo'n probleem.. Het is niet zo dat een konijn met olifantstanden niet gezond is. Laat ze verwijderen en je hebt er nooit meer omkijken naar. Ja, je moet de groente klein snijden.
wupsie Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 het kan ook ontstaan door bijvoorbeeld tralie knagen of een botsing. het hoeft dus nog niet lang te bestaan. Soms is 1 keer de tanden inkorten voldoende(dit was in de opvang bij Kweenie ook het geval) Laat hem anders eens bekijken bij de opvang. zij kunnen vast wel zien of het goed is. misschien kunnen ze het dan gelijk een stukje inkorten en gaat het dan weer goed.
sjaak en floortje Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 Op het moment is het geen probleem, helemaal niet. Behalve dan dat het mij gewoon steeds opvalt en dat ik het een beetje een vreemd gezicht vind. Hij eet wel alles, en hij eet ook goed. Hij eet brokken (Hope Farms Super Trio) hij eet alle groenten die ik hem voorzet, hij knabbelt vrolijk aan stukjes wortel, en hij eet hooi. Ik vroeg me alleen af hoe je zelf kan zien of het normaal is. Ik heb nog nooit in een konijn zijn bek gekeken, ben er altijd vanuit gegaan dat het wel goed zat. Dus ik kan wel kijken, maar ik weet niet wat ik moet zien. Meenemen naar de DA kan natuurlijk wel, maar om dit stresskonijn nu mee te nemen in de auto vind ik ook nogal wat aangezien hij geen klachten lijkt te hebben. Zal wel eens kijken of ik er een foto van kan maken...
sjaak en floortje Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 Wil ik er een foto van maken (hij blijft al zitten als je er naartoe loopt, hoera!) zit hij ontspannen wat te doezelen, is zijn bekje dicht! Spanning misschien? Van de week heb ik gekeken en dan komen zijn ondertanden tegen de achterkant van zijn voortanden.
Dollie Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Als hij goed eet etc en zijn tanden er niet gigantisch scheef uitziet, dan zou ik me er ook niet te druk om maken.
sjaak en floortje Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 (aangepast) Misschien moet ik dat dan maar gewoon niet doen nee, me er druk om maken. Ik houd het maar gewoon in de gaten en hoop dat alles oké is. Gigantisch scheef is het zeker niet. Hij eet inderdaad goed.Even een andere vraag, Sjaak eet de keutels van Joep op. Niet de bdk, maar gewoon de keutels die in de ren liggen. Heeft dit een oorzaak, bijvoorbeeld te weinig voeding o.i.d? 5 juni 2011 aangepast door sjaak en floortje
Fleurtje1985 Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Kan ook niet zijn omdat het erg warm was? Mijne zat ook met een hang-pruil-lip gisteren Was ernstig warm :(
sjaak en floortje Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Geplaatst: 6 juni 2011 Ja zou kunnen, maar zo heel overdreven was het hier niet. Ik leg altijd 's ochtends al een laken over het hok en de ren zodat de zon er niet in schijnt en het waaide flink.
Aanbevolen berichten