Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmiddag heb ik een afspraak met de DA, twee dagen geleden zag ik bij Stijn een soort van V in zijn vacht en floris heeft twee plekjes op zijn hoofdje met minder / korter haar. Dit kan ook van een kleine ruzie misschien komen, maar ik vertrouw het niet. Ze hebben nooit van dat soort plekjes

Vachtmijt kon komen door de exrtreme warmte een maand geleden, dan hebben ze hun wintervacht nog en gaan ze zweten, maar het kan ook komen door verminderde weerstand of hygiene. Nu maak ik wel echt elke week het hok heel grondig schoon, maar ga ik de 2 hokken ophogen met bakstenen en enplaat, dan staan ze niet meer op de grond, dat scheelt misschien ook wel....

Ik maak me alleen weer te druk denk ik.......

Geplaatst:

Succes vanmiddag. Vachtmijt is goed te behandelen met Stronghold. Wel is het belangrijk om dit een keer te herhalen en de hokken goed te ontsmetten.

Mijn ventje was na 2 behandelingen weer helemaal mijt vrij.

Geplaatst:

Mijn nijntje had onlangs vachtmijt (vandaar misschien dat veel mensen eraan dachten :P ) Wij zijn met haar bij de DA geweest, gelukkig in beginfase (we merkten op dat ze plots heel veel zat te krabben) - DA liet ons weten dat het vanuit de nest kon komen. Indien het binnen de 3 maand terugkwam kon het aan het stro gelegen zijn, dus dat valt nog af te wachten - we kregen een kuur die zij onmiddellijk deed in de praktijk: 3 drupjes in de nek - dat was een dinsdag. De dinsdag daarna moesten we zelf 3 drupjes in de nek doen. Dan een dinsdag overslaan, de dinsdag daarop dan terug 3 drupjes. Vorige zondag nog eens laten checken bij de DA en haar vacht zag er heel goed uit!

Geplaatst:

Of het is van een schimmel .. Mojo had onlangs ook een soort van kale plek waar al haar door gegroeit was , moest heb behandelen met een product die je in het water mengt en moest het aanbrengen met een oude tandenborstel, nu is Mojo bijna helemaal weer genezen :he:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .