Ga naar inhoud

nageltje scheef en bebloedt :S


Marg

Aanbevolen berichten

Hee, ik liet vanmorgen de konijnen door de tuin. Ik ga even op BB, ga vervolgens weer even kijken (ben denk 10 min weggegeweest), zie ik allemaal voetstapjes van bloed! :( Ik schrok me dood, even gekeken en jahoor, het is Fudge..

Haar linkerachterpootje, er zit bloed aan de onderkant en 1 van haar nageltjes staat helemaal scheef de andere kant op!

-Ze is er gewoon mee doorgelopen (hoop voetstapjes...)

-Ze was het ook even aan het schoonlikken

-Ging gewoon door met eten en drinken

Zal ik nu vandaag nog (hemelvaart dus zal even spoeddienst moeten) naar de DA gaan, of kan dit nog even wachten? Ik vind het echt superzielig en ik vraag me echt af waattt ze in godsnaam heeft gedaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Waarschijnlijk is ze wat wild weggesprongen en is het nageltje afgebroken.

Heb je een knippertje? Dan kan je het beste dat scheve stuk erafknippen want dat doet alleen maar pijn. Hij is als het ware te kort afgebroken en dus ook bij het leven.

Bloed het nog? Dan kan je het beste zorgen dat dat gestelpt wordt. Ik heb zelf een poeder dat heet "stop Bleed" maar ik gok dat je dat niet in huis hebt. Ik heb ook wel eens gelezen dat je het bloeden kan stelpen met bakpoeder.

Als het al gestopt is zou ik het gewoon even in de gaten houden of het niet gaat "rommelen" (ontsteken of vies worden).

Verder zou ik me niet al te gek laten maken, hier is het ook wel eens gebeurd, en bij m'n zusje ook. En vast ook wel bij vele leden. Bij het afbreken doet het even zeer omdat het bloedvaatje ook stuk gaat. Maar als dat eenmaal gestopt is met bloeden gaat het vaak wel weer. Het puntje kan iets gevoelig blijven maar dat moet uit zichzelf genezen.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey

ik heb het net ook gehad. Alleen bij spikkel (ik) is het vaker gebeurt maar het nageltje staat wel recht.

Je kan inderdaad ook met bakpoeder de bloeding stoppen, maar mijn baasje heeft het met met een nat doekje op de plek gehouden en na een paar minuten was het weer over. Ik ben er gevoelig voor, mischien jou konijntje ook. De eerste keer is schrikken maar maak geen paniek. Het kan heftig bloeden maar het stopt al gauw en anders ga je naar de dierenarts oke?

Groetjes Spikkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt !

Het bloeden is ondertussen wel gestopt gelukkig, maar er lag zo veel bloed :O

ik was inderdaad wel van plan het nageltje even af te knippen inderdaad, had pas nog een knippertje gekocht...

Mn moeder wilt het ontsmetten met sterilon/alochol. Is dit nodig? zo te horen niet, maar dan zal ik het zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo dat is gepiept, het te pakken krijgen was het moeilijkst :) eerste keer haar nageltjes geknipt haha. ook maar gelijk de rest gedaan. Het zag er niet zo ernstig uit, dus dan laat ik de DA achterwegen. Houdt even bij of het gaat ontsteken oid en zou ik het nog even moeten ontsmetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit toevallig 2 dagen geleden ook gehad, mijn konijn sprong uit mijn armen. Toen ik hem weer oppakte zat ook zijn hele pootje onder het bloed en ik schrok ook aardig. Bij mij was het ook zo dat deze eerst scheef stond ik zag toen gelijk al dat hij gebroken was, hij heeft deze er zelf afgebeten want toen k het wou schoonmaken was hij er al af. Heb het toen wel met lauw water nog even schoongemaakt.

Zo loste hij dat toch weer mooi zelf op :)

Hopelijk is het bij jou ook al in het geheel oplost

Link naar reactie
Delen op andere sites

oow oke! Ja ik heb het er wel even af moeten knippen. Net even gevoeld (kon het niet heel goed zien).. Het voelde niet heel warm aan, dus lijkt me dat het niet is ontstoken? Ik check het komende dagen nog wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

O sorry, haha zei dan :).

Ja het is tuurlijk ook wel zo dat ze pijn goed verbergen, maar zolang ze op haar pootje loopt bedoel ik dan en niet in een hoekje zit met het pootje omhoog, lijkt het mij geen probleem.

Toen ik de mijne zijn nagels ging laten knippen, had ze ook een keer in het leven geknipt, perongeluk natuurlijk, gelijk gerustgesteld dat het geen probleem was en het zelf genas.

aangepast door Rebecca3sa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .