Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ojee, Joep begint alweeeeeer te snotteren. Zoals velen misschien al weten heeft Joep chronische snot, dus om de haverklap hangt er figuurlijk een snottebel aan z'n neus en krijgt hij een niesbui.

Zo'n 2 weken geleden gestopt met Enflodoxoral en weer begint het van voren af aan.....

Zo sneu....

Nu krijgt hij waarschijnlijk z'n 2e injectie hiertegen en werd me aangeraden een AB kuur te geven alleen in het weekend.

Wordt vervolgd..... zielig hoor voor zo'n grote kleine man....

En Juul begint weer moeilijker te kauwen en te eten valt me de laatste tijd op.

In maart heeft ze haakjes weg laten slijpen en zijn de voortanden geslepen. Nu begint ze weer te sabbelen aan het voer. Zelfs een beukenblaadje krijgt ze met moeite op...

Ook zo sneu..... en zij is helemaal een ukkie..... gossie....

Ik dacht; ik deel het even mee. Wat doen jullie met deze klachten?

Geplaatst:

Met Juul zou ik naar de dierenarts gaan, misschien toch wel weer een haakje of is er wat anders mee mis.

En joep...Mijn nelleke heeft ook snot gehad maar daarbij waren we optijd en ze heeft er gelukkig geen last meer van.

Dus daarover geen advies:$

Geplaatst:

Zijn het haar voortanden nu of haar kiezen? (Voortanden kun je zelf wel zien waarschijnlijk.) Als de voortanden voor problemen blijven zorgen zou ik die laten verwijderen. Misschien is het probleem met haar kiezen dan ook opgelost, soms slijten ze verkeerd doordat de voortanden ook verkeerd staan. In elk geval even weer naar de DA want als ze niet goed kan eten is er gewoon iets mis.

Met Joep, heb je al geprobeert om hem bijv. echinacea te geven, of iets anders dat de weerstand verhoogd? Mijn konijnen krijgen het kruidenelixer van Jan Smit en dat bevalt goed, zien we in de opvang bovendien ook goede resultaten mee zelfs bij konijnen met chronisch snot. Mijn voedster neigt er een beetje naar, tenminste, ze heeft vorig jaar binnen een half jaar 3 x aan de AB gezeten vanwege snot. Maar nu gaat het al een hele tijd goed, wie weet dankzij het elixer.

En heeft hij al duplo injecties gehad?

Geplaatst:
Zijn het haar voortanden nu of haar kiezen? (Voortanden kun je zelf wel zien waarschijnlijk.) Als de voortanden voor problemen blijven zorgen zou ik die laten verwijderen. Misschien is het probleem met haar kiezen dan ook opgelost, soms slijten ze verkeerd doordat de voortanden ook verkeerd staan. In elk geval even weer naar de DA want als ze niet goed kan eten is er gewoon iets mis.

Met Joep, heb je al geprobeert om hem bijv. echinacea te geven, of iets anders dat de weerstand verhoogd? Mijn konijnen krijgen het kruidenelixer van Jan Smit en dat bevalt goed, zien we in de opvang bovendien ook goede resultaten mee zelfs bij konijnen met chronisch snot. Mijn voedster neigt er een beetje naar, tenminste, ze heeft vorig jaar binnen een half jaar 3 x aan de AB gezeten vanwege snot. Maar nu gaat het al een hele tijd goed, wie weet dankzij het elixer.

En heeft hij al duplo injecties gehad?

Juul: de voortanden van haar staan niet goed. De ondertanden groeien voor de boventanden, dus olifantstanden. Deze zijn 1x afgeknipt en 1x geslepen. Slijpen heeft tot nu toe het beste resultaat. En ze heeft haakjes gehad. Deze zijn 1x weggeslepen.

Joep: nee, heb geen weerstandverhoogde middelen gegeven. Joep heeft Doxoral gehad (zonder wenselijk resultaat), Enflorodoxoral (beter resultaat) en een injectie (naam onbekend, of heet dat altijd duplo?).

In overleg met de KKDA moet ik het tot het weekend even aanzien. Aangezien ik nu wel 3 dagen moet werken zie ik geen mogelijkheid om naar hem toe te gaan. Aangezien ik degene ben ik precies weet wat er aan de hand is, wat ze al hebben gehad etc. ga ik liever zelf i.p.v. mijn vriend.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .