Ga naar inhoud

Konijn plast (denk ik) bloed...


juultje259

Aanbevolen berichten

hooi!

mijn konijn, pluisje plast de laatste 2 weken in een andere kleur dan normaal, een beetje rood-oranje achtig.

ik heb ergens gelezen dat dit kan komen door het voer en dat het daardoor verkleurt, maar aangezien dit al ongeveer 2 weken zo is begin ik me wel zorgen te maken...

ze toont geen ander gedrag dan normaal, huppelt nog steeds vrolijk rond, eet goed, en wast zich zelf gewoon.

omdat ze dit gewoon allemaal nog deed maakte ik me ook geen zorgen, maar nu wel een beetje.

Ik geef haar wel al een tijdje paardebloembladeren, maar het lijkt me niet dat haar plas daardoor oranje verkleurt?

Weet iemand mischien een goeie reden hiervoor?

ik maak me zorgen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kettingspollen(paardebloemsbladeren) zijn niet schadelijk, dat geef ik ze ook. Ze horen athans niet schadelijk te zijn, maar juist gezond voor maag en darmen. Let wel op dat er geen gif op gespoten is! Weet je trouwens zeker dat ze rood plast? Zie je dat letterlijk aan de urine of aan de verkleuring in het zaagsel of hennep(bodembedekking)? Want bij ons was het ook verkleurd door de henne

Succes en sterkte als het ernstig blijkt te zijn!!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan allerlei redenen hebben, als je echt denkt dat er bloed bij zit kan je het eens laten bekijken door de dierenarts. Maar ik heb ze wel eens wilgentakken gegeven en daarvan lijkt het ook net of het bloed is.

Het opvangen van urine is niet echt makkelijk vind ik. Je kan haar in een schone bench zetten zonder bodembedekking en dan kijken of ze een plas doet. Die kan je dan in een spuitje opzuigen. Maar je kan dat niet te lang bewaren want dan is het niet meer bruikbaar voor de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze 'rode' urine van wortel en wilgentakken.

Als het echt puur bloed is, is het donkerrood. Bijna niet te missen.

Wil je het zekere voor het onzekere dan zou ik een steriele monster van het bloed nemen en de DA ernaar laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze 'rode' urine van wortel en wilgentakken.

Als het echt puur bloed is, is het donkerrood. Bijna niet te missen.

Wil je het zekere voor het onzekere dan zou ik een steriele monster van het bloed nemen en de DA ernaar laten kijken.

Ben het met c-lot eens en als je het echt niet vertrouwd gewoon even naar de dierenarts gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .