floris en stijn Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Ik heb waarschijnlijk 2 konijnen met vachtmijt. Ik ga morgen de DA bellen, maar de laatste keer dat ik een konijn met vachtmijt had, was tien jaar geleden en moest ik het diertje wassen.Wat zijn jullie ervaringen met vachtmijt?
Marg Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Sorry, ik heb geen ervaring, maar succes !je kan wss heel veel vinden bij andere verhalen op bb;)
Vlien Geplaatst: 1 juni 2011 Geplaatst: 1 juni 2011 Ja, onlangs is er ook nog een topic van geweest dachtek... Mijn ervaringen (heb het nog maar 1x gehad, paar maand geleden), dan moest ik ze niet wassen. Maar medicatie dmv een pipetje in de nek aanbrengen. En dit bij alle konijnen, want ze kunnen het elkaar overzetten. Maar idd, best even de DA contacteren .
Fleurtje1985 Geplaatst: 1 juni 2011 Geplaatst: 1 juni 2011 Konijnen wassen is inmiddels een achterhaalde methode. Ze krijgen nu een Stronghold pipet tussen de schouderbladen / nek. Na 3-4 weken nog een herhaalpipet. Stronghold is te verkrijgen via de dierenarts. Ik heb ook ervaring met Ivomec-injecties (3x - elke week naar DA om het op te halen.... dan is Stronghold een veel diervriendelijkere methode / minder stress!)...
Boseetje Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 ik heb vorig jaar ook stronghold gebruikt voor vachtmijt, en toen Miep nog een beebie was moest ik er wassen dus de ontwikkelingen gaan snel!
floris en stijn Geplaatst: 3 juni 2011 Auteur Geplaatst: 3 juni 2011 ik ben heel benieuwd, ik heb een nieuw topic geopend, dus hier mag van mij ook wel een slotje op. ik ga met deze kennis naar de DA vanmiddag.....hopen dat het niet ernstig is...pff
Aanbevolen berichten