Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hee, misschien wel eerder een topic gelezen over mijn Fanny.

Ze had een tijd geleden last van urinebrand. Ik naar de Da en die vertelde dat dit kwam doordat ze erg zwak was.. Ze was aangesterkt maar ging scheef lopen. Toen bleek het EC te zijn, waar ik haar nu tegen behandel.

Het probleem is nu, dat ze nog regelmatig een vies kontje heeft.. Soms een aantal dagen achter elkaar, soms paar dagen helemaal niet. Zo heb ik haar gisteravond helemaal schoongemaakt, keek ik vanmorgen, was ze weer helemaal vies...

Iemand enig idee hoe dit kan en waar het aan ligt?

Bedankt!

Geplaatst:

Misschien "restschade" van de EC, misschien is er toch meer aan de hand. Mijn Indy heeft ook EC gehad, is daar (in eerste instantie dan toch) volledig van hersteld. Enkele maanden later begon hij echter (weer) onzindelijk te worden en uiteindelijk ontstond er ook (weer) urinebrand. Hij is toen behandeld voor een blaasontsteking (uit urineonderzoek bleek dat hij die ook echt had) maar hij knapte eigenlijk maar een beetje op. Uiteindelijk (na heel wat gepruts van de dierenarts..) bleek dat hij zijn blaas vol calcium (blaaszand/gruis/stenen) had zitten.

Ik zou persoonlijk dit zeker verder laten onderzoeken.

Geplaatst:

Okee bedankt! Toen ik naar de DA ging, heeft zij goed gevoeld voor blaaszand/blaassteen, dit was echter totaal niet te voelen.

Het voelde als een perfecte 'zachte' blaas, niet hard en opgezet. Het kwam voornamelijk doordat ze niet in een goede positie kon zitten door haar zwakte, dat ze het maar gewoon liet lopen. Dit was ongeveer 4 weken geleden..

Geplaatst:

Bij mijn konijn is ook heel wat afgevoelt, er is zelfs een röntgenfoto gemaakt zonder dat de juiste diagnose gesteld is. Daar is uiteindelijk een echo voor nodig geweest en die is pas gemaakt bij een second opinion. Ik zou zelf echt niet af gaan op alleen voelen.

Geplaatst:

ow oke. Dan kijk ik het even aan tot dat de kuur is afgelopen, mocht het nog zo zijn, ga ik terug naar de da! maar plastte ze dan wel in plasjes? of liet ze het gewoon lopen? Want als ik Fanny zie plassen, -is het in mooie plasjes . Wel vind ik dat ze -redelijk veel plast.

Geplaatst:

Ja een tijdje geleden vond ik haar wel veel drinken, maar nu valt het wel weer mee... (ook ergens gelezen dat veel drinken symptoom van EC kan zijn..)

Net toen ik haar schoonmaakte, keek ik even waar ze vies was, dit was vooral haar staartje en 'waar ze op zit'gedeelte. Kan het niet zijn dat ze gewon elke keer na te plassen in haar eigen plas gaat zitten (heel dom)? ze is niet zindelijk en ik heb stenen op de grond dus dat wordt niet geabsorbeerd in stro ofzo... (ik heb tohc maar weer stro gelegd in de ren nu, zodat dit evt voorkomen wordt.

Geplaatst:

Stro absorbeerd sowieso niks.. Maar op zich zou dat kunnen ja, alleen is het niet echt normaal dat een konijn in zijn (of dit geval haar) eigen plas blijft zitten.

Geplaatst:

Grapjeee, ja ik bedoel niet absorberen:p maar t plas zakt dan gewon door t stro op de kranten, dat ze er iig niet in kan zitten... Nu keek ik net is het Alweeer helemaal vies pffff. ohh shit! de fohn is gister met droogmaken kapot gegaan....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .