jessica078 Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Hallo allemaal, Toen ik me voorstelde op BB had ik meteen een vraagje over de gezondheid van Diablo en toen heb ik in een latere reactie laten weten dat hij maandag (vandaag) aan zijn haakjes geholpen zou worden. Dat is gebeurd. Toen we bij de dierenarts aankwamen heeft ze zijn temperatuur nog gemeten omdat hij zo erg kwijlde en hij had koorts, 40,5. Van de narcose zou zijn temperatuur nog wat dalen en dus hebben we besloten wel zijn haakjes te behandelen en om 16.00 zou ik hem weer op kunnen komen halen. Om 15.45 werd ik gebeld dat de narcose hem wel zwaar was gevallen en dat hij nog niet goed genoeg wakker was om opgehaald te kunnen worden, ze wilde hem graag even in de gaten houden. Na het avond eten heb ik de dierenarts gebeld en konden we hem halen. Ze hadden hem hooi en brokjes gegeven maar hij wilde niet eten. Hij eet van nature ook al geen brokjes die hij niet kent en eet eigenlijk alleen in zijn hok. Maar toen ik hem haalde was wel zijn temp gedaald naar 39.5. Eenmaal thuis zou hij wel snel moeten gaan eten en anders zou ik hem moeten dwangvoeren met olvarit, dus ik ben meteen een potje gaan halen. Thuis heb ik hem eerst tot rust laten komen en toen geprobeerd hem een beetje potje te geven en dat lustte hij wel, drinken deed hij zelf en hij had ook al een plasje gedaan. Later op de avond ging ik bij hem kijken en toen had hij koude oortjes en heb ik zelf zijn temperatuur gemeten.. deze was 36.7 dus te laag voor een konijn. Nu heb ik hem op mijn kamer staan in een kattenreismand, omdat ik geen andere optie heb. Gelukkig is het een vrij grote en kan hij er lekker languit in liggen. Zijn oortjes voelen normaal aan, maar hij ademt nog wel heel snel. Dat snelle ademen zal wel van de stress van vandaag komen en misschien ook wel omdat mijn hamster ook in mijn slaapkamer staat. Verder heeft hij weer een 'loopoor' hoewel hij pas behandeld is tegen oorontsteking Tot zover de update van Diablo en ik hoop dat hij me een beetje laat slapen haha
Zonnebloem Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Als zijn temperatuur zo laag is, geef hem dan een warme kruik. Die lage temperatuur is wel zorgwekkend vind ik, zou het geen shockkunnen zijn? Ik zou de wekker zetten en hem s' nachts nog even tempen. Dat ze hem gingen opereren met koorts, vind ik vreemd.Dan doen ze meestal niet, opereren als een dier ziek is. Let maar goed op hem, zou ik zeggen. Heb je verder nog medicatiemeegekregen?
Vlien Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Veel beterschap Diablo!!! Hoe stelt hij het vandaag?
jessica078 Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 Vandaag gaat het een stuk beter met diablo.. zijn temperatuur was 38,4 en hij heeft gegeten, gedronken, geplast en gepoept (mooie keutels)! Ik denk niet dat het een shock was, want hij reageerde nog wel op mijn stem...Verder heb ik geen medicatie meegekregen. Bedankt voor jullie reacties!
Aanbevolen berichten