marieke feijen Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Mijn konijn heeft maden gehad, gelukkig was ik er op tijd bij, maar zijn kont en anus zijn toch aangevreten. Hij heeft veel medicijnen en zalf waardoor de kont vies en plakkerig blijft. De anus is opgezet en hij blijft plakpoep houden. Heeft iemand hier ervaring mee? het is zo zielig.
jrjsieben Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Zit hij binnen Als je hem buten hebt zou ik hem binnen zetten met een goede klamboe eromheen
marieke feijen Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 hij zit nu al een week binnen en mijn andere konijn laat ik er overdag een paar uur bij om elkaar gezelschap te houden
C-Lot Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Oei, geen ervaring ermee (althans niet met de behandeling/nazorg). Maar ik wil je wel veel succes en eterkte wensen. En een dikke knuf aan de zieke! Zielig hoor.....
Nimfee Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Awwh wat naar :( Sterkte hoor! Ik kan je geen tips geven, heb het (gelukkig) nog nooit meegemaakt.
Bianca Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Een konijn wat maden overleeft is erg zeldzaam, dus vandaar wellicht dat er nog niemand met ervaring heeft gereageerd. Ik neem aan dat hij AB krijgt? Als het weefsel is aangevreten is dat hetzelfde als wanneer er een open wond door een andere oorzaak zou zitten. Dat duurt lang voor het geneest. Sterkte ermee
Gast Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Mijn Juul heeft ook maden gehad, en deze overleefd na twee dagen intensieve zorg. Bij haar was er inderdaad ook een deel van de bovenste huid weggevreten door de maden. Dit hebben we goed schoongehouden met een betadineoplossing (we hebben haar daar ook een aantal dagen in gewassen omdat de maden niet tegen betadine kunnen) en ik heb er 1x daags teatreezalf opgesmeerd zodat de wond mooier zou genezen. Na twee dagen begon de huid dicht te gaan, er kwam een dun korstje op. Toen ben ik gestopt met het smeren van de zalf zodat de huid verder zelf het werk kon doen. Binnen twee weken begonnen er weer zachte haartjes op te groeien en zag je niets meer van de beschadigde huid.
Fleurtje1985 Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Misschien heel erg domme vraag, maar kunnen binnen-konijnen ook maden krijgen? Ook als elke dag het hok wordt verschoond?
jrjsieben Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 (aangepast) Er bestaan geen rare vragen Ja dat kan als ze vies zijn van onder door diaree dan komen daar de vliegen op afDan wel die groeneO misschien ben ik niet deskundig genoeg om hier antwoordt op te geven :p 31 mei 2011 aangepast door jrjsieben
Fleurtje1985 Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Heb het gelijk opgezocht idd, maar idd. Als ze vies zijn van onder wel ja! Af en toe maar ff checken dus
Bianca Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 De kans is veel kleiner omdat veel mensen horren hebben en dus niet zo snel een groene vlieg binnen zullen krijgen. Maar het is niet uitgesloten, dus toch altijd in de gaten houden als ze plakpoep hebben of natte/vieze kontjes.Marieke en Madammie, fijn dat jullie konijnen het overleefd hebben. Geeft weer hoop voor andere gevallen
Woudje Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 oei beterschap! Hoop dat het mijn nijnen bespaard blijft.
Gast Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 De kans is veel kleiner omdat veel mensen horren hebben en dus niet zo snel een groene vlieg binnen zullen krijgen. Maar het is niet uitgesloten, dus toch altijd in de gaten houden als ze plakpoep hebben of natte/vieze kontjes.Marieke en Madammie, fijn dat jullie konijnen het overleefd hebben. Geeft weer hoop voor andere gevallenIk heb Juul uiteindelijk alsnog in laten slapen hoor. Maar dan vanwege de EC. Dat was heel zuur, want we hadden er al zoveel voor gedaan..
marieke feijen Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 jammer dat juul alsnog is overleden, maar wel hoopvol om te lezen dat het weer helemaal goed kan komen. Ik ben gestopt met de zalf omdat het erg plakkerig word en de huid is nu mooi roze, maar de anus blijft gezwollen en die plakpoep blijft. De keutels zijn ook zo klein.
Gast Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Wat voer je je konijntje? De huid hoort trouwens niet mooi roze te zijn, maar bijna wit. Een roze huid is vaak toch wat geirriteert.
marieke feijen Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 oh zal ik er dan weer zalf op smeren het is zo'n kleffe boel daar, hij eet momenteel hooi en 1 spuitje 10 ml dwangvoeding ook krijgt hij medicijnen voor de darmen
Aanbevolen berichten