Aislin Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Hey heb vorige week gemerkt dat mn konijntje niet zoveel plaste, had in eerste instatie gedacht dat ze weer blaassteentjes had en ben dan ook naar het dierenziekenhuis geweest. Daar hebben ze haar onderzocht en omdat ze geregeld schijnzwanger wordt (normaal alleen int begin van de lente) maakt ze nestjes en worden haar borstjes dikker, dus dat is ook wat de DA voelde en ze reageerde er wat raar op, ik was vrij nuchter omdat ze altijd zeiden dat het normaal is bij schijnzwangerschap. We hebben dan ook een foto gemaakt om steentjes uit te sluiten en toen zag de dokter haar baarmoeder op foto en zei dat het niet goed was.Het zou wsl een ontsteking maar kan ook kanker zijn en ze zou geopereerd moeten worden,(gesteriliseren baarmoeder en eierstokken weghalen) heb al na gekeken opt internet wat eventuele symptomen zijn van baarmoederkanker zoals bloed bij de keutels ect maar dat heeft ze ni, dus zou het een ontsteking kunnen zijn. Heb antibiotica (baytril) mee gekregen, haar gezwollen borstjes zijn aant minderen, plassen doet ze, maar nr mn mening niet genoeg. Ik weet dat het nodig is, heb het allerbeste met haar voor en wil niet dat ze onnodig pijn heeft of het risico loopt op kanker, dus een operatie is de beste optie.Maar heb zo'n schrik dat ze de operatie niet overleeft, de DA zei dat 70% opverlevingskans had en dat er nog nooit een konijn gestorven is, maar toch blijft de angst er.
jrjsieben Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Ja het is altijd eng Maar er worden zoveel voedsters geholpen :yes:En weet je wat het nadeel is je leest altijd alleen de verhalen als het niet goed gaat Als het prima gaat gaan de mensen geen vragen stellen en open ze vaak geen topicIk snap je angst helemaal het blijft een risicoEn de nazorg vraagt ook meestal wel wat van het baasje :bounce:Maar voor haar heb je eigenlijk geen keuze Succes
Laura Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 (aangepast) Operatie zou het beste zijn, dan weet je zeker dat een ontsteking niet terug kan komen en dat er dus ook geen baarmoederkanker kan ontstaan;)Want stel ze heeft een ontsteking en dat gaat over naderhand krijgt ze toch die baarmoederkanker en dan heb je al een verzwakt konijn dat zich niet goed voelt en is de overlevingskans nog kleiner dus kan je het beter nu doen.suc6;) 30 mei 2011 aangepast door Laura
Aislin Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 Heb gistere nog een keertje gebeld gehad nr de DA en ze wordt strakjes op 14.00 uur geoperreerd. Ze zou verdooft worden met gas, zou veiliger zijn.Hoop dat alles goed gaat en dat ze er niet inblijft.
jrjsieben Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Nou succes Kan ze na de operatie lekker op gaan knappenMaar kijk goed wat voor medicijnen je mee krijgtEn ze moet daar al gegeten hebben en gekeuteldt
Bianca Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Hartstikke goed dat je dat besloten hebt, want een bm-ontsteking kan net zo dodelijk zijn als kanker. En als er al een ontsteking zit is kanker ook niet uitgesloten, dus eruit halen is haar beste kans. Dat gezegd hebbende is een operatie wel iets riskanter als er al een heftige ontsteking zit, ook omdat de kans op post-operatieve infecties dan groter is. Maar zoals ik al zei is niet opereren niet echt een optie, dus hopelijk gaat alles goed, en houdt ze er geen infectie aan over. Zorg wel dat je pijnstilling, AB (in dit geval!) en evt dwangvoer en darmstimulatie meekrijgt als je haar op gaat halen.
Aislin Geplaatst: 1 juni 2011 Auteur Geplaatst: 1 juni 2011 Mijn meisje is trug, en alles is goed gegaan, alle der was wel wat vet en littekenweefsel aan het buikvlies ofz (geen idee van waar dat komt wat ze is nog nooit eerder geopereert). Was zo opgelucht dat alles goed was. 's avonds heeft ze geplast en groentjes geeten als je het aan haar mondje houd, alleen haar korrels wil ze niet, dus krijgt ze nu dwangvoeding (wat ze blijkbaar leuk vind) ze heeft gistere avond en vannacht redelijk wat gedronken. hoe lang moet ik die dwangvoeding geven en heeft iemand tips zodat ze weer trek krijgt in haar korrels?Als pijnstiller krijgt ze metacam en dan nog antibiotica baytril waarbij AB staat.
Cleo en Jackson Geplaatst: 1 juni 2011 Geplaatst: 1 juni 2011 Mijn dierenarts gaf aan dat ik kon stoppen met bijvoeren met critical care zodra ze voor 100% normaal at en voor 100% normaal keutelde naast het bijvoeren. Hij gaf ook aan dat het niet zo is dat je hun honger stopt door bij te voeren maar dit juist stimuleerd, dus niet zoals bij een klein kind geen eten geven dan eten ze vanzelf wel spruitjes, maar juist voeren en dan gaan ze vanzelf weer eten(natuurlijk in geval van na een operatie niet bij verstopping)!maar ik zou jouw dierenarts hierover opbellen. (had ik ook gedaan in mijn geval) (ik had btw ook nog darmstimulans meegekregen cisaral)
Aanbevolen berichten