Johannes Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 (aangepast) Hopelijk kan iemand hier mij van meer informatie voorzien...Sinds een week of twee heeft mijn konijn Johannes een raar plekje op z'n rug. Het lijkt een klein wondje/korstje - het plekje is ook kaal.Hij lijkt verder nergens last van te hebben, vindt het ook geen probleem als ik er aan kom. Ik heb 'm er nog niet aan zien krabben.Wie heeft enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, en of ik er mee naar de DA moet gaan? Of wat ik er tegen kan doen?Foto 1: locatie plekje op rugFoto 2: plekjehttp://s1193.photobucket.com/albums/aa360/Kipsken/?action=view¤t=foto.jpghttp://s1193.photobucket.com/albums/aa360/Kipsken/?action=view¤t=foto-1.jpg 29 mei 2011 aangepast door Johannes
jrjsieben Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Lijken bijtwondjesZit hij samen met een of meerdere konijn
Vlinderkonijn Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 heb je katten of andere dieren die erbij kunnen?
jrjsieben Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Als er niks scherps zit in je hok of ren zou ik morgen toch even er naar laten kijken bij een konijnkundige dierenarts
Domino Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Heeft hij iets in z'n hok of ren waar hij zich aan kan hebben gestoten?
Francesca Aru Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Ziet er precies uit als een beet hoor ! Misschien als het konijn buiten zit , rekening houden met ratten/muizen of dergelijke !
kusmarjo Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Het kan een beet zijn, of hij kan zichzelf verwond hebben aan iets in het hok wat een wond heeft veroorzaakt . Zolang de wond schoon is en niet vies zal kijken of ruiken is het niet heel ernstig, zolang er geen oorzaak is toch even dierarts bellen voor de zekerheid?
wupsie Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 is johannes recent ingeent? Ze kunnen eventueel een plek krijgen van de entingen. en hoe is de vacht daar verdwenen? Heb jij dat er weggepakt? of was dat ook ineens weg. zit de rest van de vacht gewoon "vast"? of kun je het er zo uitpakken
JOEPENKOOS Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 is johannes recent ingeent? Ze kunnen eventueel een plek krijgen van de entingen. en hoe is de vacht daar verdwenen? Heb jij dat er weggepakt? of was dat ook ineens weg. zit de rest van de vacht gewoon "vast"? of kun je het er zo uitpakkenDaarom vroeg ik het ookal...want ik dacht ookal aan zoiets:)
Bianca Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Het kan ook schimmel zijn, of een andere huidaandoening, of er zit/zat een abces of er zit/zat een made onder de huid. Ik zou ermee naar een DA gaan... zeker als een beetwond niet verklaarbaar is.
Aanbevolen berichten