Soon Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Ga je haar daarna koppelen aan je andere konijnen?.
Wabbit Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Over het algemeen vinden konijnen de critical care lekker, komt ook door de samenstelling. Heb standaard een zakje in huis. Mocht er wat gebeuren zit je nooit onthand.
Soon Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 Nou je weet het inmiddels al.... Ik ga zo weer naar de DA toe omdat ze sinds gisterenmiddag meet 5 keutels heeft gehad. Verder eet ze goed, is ze levendig, krijgt ze genoeg vocht... Ik snap het niet en ben heel benieuwd.
Dahlia Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Hoi Soon,Met mijn dame gaat het goed! Toen ik gisteren om 12u belde waren ze haar nog aan het "dichtnaaien". Dus half uur later weer even gebelt. Goed nieuws, geen tumoren of wat dan ook gevonden. Ze is goed door de operatie gekomen.Tegen 17:30 opgehaald, ze zag er goed uit, beetje actief alweer. Andere konijn die aan gebit was behandeld was ook prima in orde, ze hebben echter wel een kies getrokken. Nou, dat ellendige ding is ze lekker kwijt!Maar goed, over de andere(Gizmo genaamd); Toen ze thuis was meteen in haar kooi gezet. Toen zag ik wel duidelijk dat ze een zware operatie achter de rug had, het kon haar allemaal niet zoveel schelen, zolang ze maar lekker kon liggen. Ze heeft trouwens wel meteen water gedronken(yes!). Om een uur of 7 pijnstiller gegeven. Ze wou nog niks eten. Na 7en zat ze alsmaar twijfelend aan haar hooibal te ruiken. Later ging er af en toe een sprietje in. Heb haar om 11u s'avonds nog pijnstiller gedaan & wortelprut van olvarit. Ze at mondjes maat hooi, dus wou het critical care nog even dicht laten voor een echt noodgeval. Om 4u snachts ben ik nog uit mn bed gegaan om te kijken en nog klein beetje pijnstiller te geven, en wortelprut. Andere konijntje ook even gecheckt, maar die had niets nodig. Die was sneller hersteld overdag.Vanmorgen Gizmo weer pijnstiller gedaan. Ze had inmiddels al wat hooi gegeten. In de loop van vandaag werdt ze actiever, lekker krabben aan het fleeceplaid én er gaten in geknaagt, haha! Brood gegeten en beetje appel, zelfs even uit haar kooi geweest, maar alles is nog wel vermoeiend, later lag ze lekker in haar "bed" te dommelen. Net hebben ze beiden nog een blaadje andyvie gehad, Gizmo at het gretig op, maar het andere konijn had geen trek(terwijl ze altijd wel kan eten). Heb voor zekerheid nog drupje pijnstiller gedaan, mss heeft ze toch nog last van haar mond. Ze herstellen tot nu toe vrij goed. Ik hoop dat ze na het weekend weer lekker in hun velletje zitten. Dan kunnen ze in de loop vd week weer herenigd worden met hun vriendjes. Hoe gaat het met Nina? Poept ze alweer? Wat een zorgenkindjes hebben we op het moment toch, haha! Groetjes! ps; ik moet volgende week met Gizmo even op controle bij de DA. Is mss niet nodig, maar toch wel goed als er even een professioneel oog naar haar kijkt.
Soon Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 Ahhh fijn dat alles goed gegaan is!! En fijn dat ze gelijk weer hooi at. Dat is hier nog steeds een ding, ze was al niet zo'n goede hooi eter maar nu eet ze amper hooi, gedroogde kruiden wel. Vanmorgen een pak kruidenhooi van een ander merk gehaald en daar begon ze gelijk aan te knabbelen hahaha gefopt. Nu heb ik gedroogde paardenbloem verstopt in het hooi, werkt ook goed.Succes nog even met je ziekenboeg.Ik kom net van de dierenarts af. Ze voelde geen verdikkingen en kon de blindedarm goed voelen, met keutels. Wel iets meer gas maar ook niet noemenswaardig. Ze snapt het niet echt, en ik ook niet. Ze heeft een injectie primperid gekregen en door met pijnstilling en cisaral, ik mag ook infacol gaan geven baat het niet dan schaad het niet. Verder geef ik haar nog om de vier uur water met een spuitje omdat ze het vertikt uit het flesje te drinken en de waterbak maar om blijft gooien. Ook haar groenten maak ik extra nat. en ik heb een extra flesje pijnstilling en zakje dwangvoer meegenomen, we gaan natuurlijk een lang weekend in dan heb ik het in huis.Ik het duphalac in huis iemand een idee hoeveel ik daarvan mag geven eventueel, ze weegt 2,3 kilo.Ik hoop maar dat ze snel gaat keutelen, liefst nog vanavond, vannacht moet ik namelijk werken en mijn man is niet zo bedreven met de medicatie, dat wordt les geven vanavond hihi
PYT Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Ah wat spannend allemaal zeg!Ik ben ook van plan mijn voedster binnenkort te laten castreren, lijkt me toch wel eng..Wel raar dat het de goede kant op leek te gaan, en dat ze dan plots niet meer zoveel keutelde. Hopelijk is dat vlug opgelost!
Soon Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 Ik hoop het ook. Ik ga nu naar haar toe, hoooop zo op keutels.Enne het is me wel meegevallen hoor, als je goed ingelezen bent en een konijnkundige dierenarts hebt en natuurlijk dit forum (echt zooooo fijn) dan komt het echt goed. En er zijn voedsters die gelijk weer op en top fit zijn hoor!
Aanbevolen berichten