Tigger Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Beste BB-ledenTigger had vandaag héél zachte, kleine keuteltjes, die redelijk hard stonken. Vanmorgen viel het me op dat ze een soort van hik had, maar ze was wel enorm actief. Na het vinden van de keuteltjes, oorspronkelijk was het één, tot ik op haar favoriete plekje aan de salontafel op de handdoek keek... Ik heb toen mijn eerste telefoontje naar mijn KKDA gepleegd (ja, die staat op de lijst), die raadde me aan om het even aan te zien, omdat het evengoed BDK konden zijn - maar haar voor de zekerheid toch op hooi en water te zetten. Ze heeft dus geen groenvoer meer gehad en geen SS-korrels. Daarnet heeft mijn vriend (omdat ik zo ongerust was) haar gelokt met een ministukje wortel, daar vloog ze meteen enthousiast op af. Daarna ging ze echter in haar mandje liggen, en kreeg ze weer een soort hik. Ik heb naar de KKDA gebeld en die zei: "gewoon water en hooi blijven geven, verwarming (onder vorm van een kersenpitkussen oid) is niet nodig omdat ze binnen staat. Het kan gas zijn, maar ze eet momenteel nog goed - afwachten tot morgen en indien niet beter, langsgaan"Wat denken jullie? Ik maak me best wel ongerust :(
Tigger Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Geplaatst: 28 mei 2011 Misschien nog handig om te weten: - Normaal krijgt ze een min of meer afgemeten portie SS-korrels gemengd met haar vorig voer: Versele-laga- Vanmorgen kreeg ze een kleine portie wortel en witloof.- Ze heeft continu vers hooi ter beschikking (wordt dagelijks in twee ruiven ververst) - waarin droog hooi en kruidenhooi zit- Ze heeft continu vers water (wordt dagelijks in 2 flessen ververst)Ik las ook dit:oer je al verstandig en heeft je konijn toch te zachte blindedarmkeutels, dan kan dit veroorzaakt worden door pinwormen (Passalurus ambiguus) die in de blindedarm wonen. Hiervoor moet dan het antiwormmiddel Panacur gegeven worden gedurende minimaal 14 dagen
lola & filou Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Geen idee wat het is, maar ik zou toch een andere dierenarts bellen voor een tweede opinie.
jrjsieben Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Als ze goed hooi eet en drinkt en niet zit te tandeknarsen dan kan je het tot moren aan kijkenJe kan altijd een panacur geven een maandag als je de keutels hebt laten onderzoeken op wormenDan hoef je konijn niet mee
Bianca Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Hoi Tigger, goed dat je zo goed op je konijn let, maar ik vind het ook niet heel erg onrustbarend klinken. Konijnen hebben af en toe de hik. Dat kan niet zo veel kwaad. Die keuteltjes klinken als BDK's, maar voor het geval het toch diarree is is het inderdaad een idee om haar voor de zekerheid even op hooi en water te zetten. Als ze verder actief is en goed eet en drinkt en je merkt verder niet dat ze slomer of stiller is, hoef je niet met spoed naar de DA.Als het BDK's zijn is het wel raar dat ze die laat liggen als ze ze normaal op eet. Zijn het er echt heel veel? Als die quote die je hebt gevonden klopt, en ze blijft BDK's laten liggen, dan is het inderdaad geen slecht idee haar te ontwormen. Of je wormen kunt zien in de keutels weet ik niet, want er stond hier pas ook op het forum dat ze meteen verschrompelen als de keutels eenmaal uitgepoept zijn. Dus ik zou haar gewoon goed in de gaten houden, dit weekend even twee daagjes water en hooi geven en als het blijft dan maandag je KKDA weer even bellen hie je erachter kan komen dat ze misschien wormen heeft (of dat met mestonderzoek kan worden achterhaald). Ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken hoor! Hoop dat dat je een beetje gerust stelt?
teddytjes Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Hoop dat Tigger snel weer opknapt. Niet zeker weten/gerust op de kwestie dan gewoon nogmaals een DA bellen hoor! Beter een keer te veel dan te weinig zal ik maar zeggen;)
Tigger Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Geplaatst: 29 mei 2011 (aangepast) Amai, gisteren zijn we uiteindelijk nog naar de cinema geweest, omdat ze toch nog redelijk actief was. In de terugweg naar huis hele tijd zitten te denken: "Hopelijk is alles goed, laat ze asjeblief nog leven". Ik vroeg toen aan mijn vriend: "Aan wat denk jij?" - zijn antwoord: "aan Tigger" (de schat!) Toen we thuiskwamen, haar terug uit haar kooi gelaten, ze liep meteen op mijn vriend toe om te kijken of hij wat lekkers had en ze spurtte naar mij toen bleek van niet. Ik heb enkele kopstoten van haar gekregen met de vraag van: "streel me asjeblief!" Vanmorgen haar uit haar kooi gelaten, ze heeft de zak met kruidenhooi ontdekt, heeft ze net die gemolesteerd. Heb dan maar de open zak op de grond gelegd, daar is ze nu uit aan het smikkelen.Wat ben ik toch een bangerd! Bedankt voor jullie geruststellende reacties!Als het BDK's zijn is het wel raar dat ze die laat liggen als ze ze normaal op eet. Zijn het er echt heel veel?Ze was er ook wel van aan het eten nu en dan, maar het waren er echt héél veel. Raar, want normaal vind ik NOOIT BDK's. Is nog maar 1 keer gebeurd dat ze echt een trosje liet liggen.Ik ga trouwens aanstaande week gewoon met haar bij de DA - kan hij haar tegelijk ook wegen, nagels en tanden checken. Ik ga dan ook een EHBO-pakketje vragen aan hem. Ik heb trouwens toch nog een vraag over vachtverzorging, dus dan kan hij mij meteen uit de nood helpen 29 mei 2011 aangepast door Tigger
Tigger Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Geplaatst: 29 mei 2011 Toch maar besloten om vanavond bij de DA te gaan. Net een afspraak gemaakt, moet er binnen een half uurtje zijn... Ongeruste tante die ik ben
jrjsieben Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Misschien ga je wel voor niksHeeft je konijn stressKan je morgen ook overdag gaanMaar ik begrijp wat je bedoelt ik ben ook een paniek zaaier
Tigger Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Aaaah, wat ben ik toch een seut! Kom ik bij de DA aan, doet hij de kooi open, zegt hij: "Wat een klein sprot?" - mijn lach meteen van mijn gezicht: "Is ze te klein?" Ik was me al volledig een achterstand in groei oid aan het inbeelden... Stoer hoor, Karen met haar konijn Nuja, hij zei zelf dat het er een ogenschijnlijk gezond konijn uitziet. "Mevrouw, als ik daar naar kijk, zie ik een gezond konijn."Hij vond het echter wel verontrustend dat ze 2dagen achter elkaar de hik gehad heeft (kan op gas wijzen) en die kleine keuteltjes, kon wijzen op wormen. Ik heb dus voor de zekerheid een voedingssuplement meegekregen (moet ik van de SSkorrels een papje maken en daar 5 druppels van bij doen), wat de gas zal bestrijden. Heb ook een ontwormingskuur meegekregen voor 1 week, 1xdaags 0.8ml in haar mondje spuiten. Wat was dat een gedoe gisteren!Bij beide medicatie is de regel: Baat het niet, dan schaadt het niet...
jrjsieben Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Nou gelukkig ben je gerustgesteldtIk ben ook zo hoor hahahahahahahahahNou weer lekker genieten van je konijntje
teddytjes Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 nou wat een geruststelling zeg!kun je weer rustig je ding gaan doen...
Tigger Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Kan je morgen ook overdag gaan Neen, ik kan niet zomaar overdag met mijn konijn bij de DA - ik werk nml de ganse dag...
jrjsieben Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Ja dan snap ik het Neen, ik kan niet zomaar overdag met mijn konijn bij de DA - ik werk nml de ganse dag...
Tigger Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 Pffff, wat een gedoe! 3 x per dag 5 drupjes op geweekt eten, 1x per dag dwangvoederen van een vies middeltje (antiwormen!)... En een konijn die honger heeft
Tigger Geplaatst: 1 juni 2011 Auteur Geplaatst: 1 juni 2011 Alles lijkt goed te gaan! Gisteren heeft Tigger nog eens de hik gehad (wat blijft dat toch een raar zicht... Een konijn met de hik). Ze neemt redelijk goed haar voeding (ze valt het geweekt voer met drupjes echt aan! Hoe zielig), behalve dan natuurlijk het dwangvoederen (ze steekt haar kopje weg onder mijn vriend zijn arm). Ze is nog steeds lief, ligt wel enorm veel (misschien is ze gewoon rustiger geworden?? Kan dat van dag op dag??) en haar keuteltjes zijn allemaal terug normaal.We zijn nu bezig met de medicijnen sinds zondag. Moest gedurende een week...
Tigger Geplaatst: 1 juni 2011 Auteur Geplaatst: 1 juni 2011 Misschien wel, maar daarvoor was het toch ook warm? :o/ Ik sta voor een raadsel
Aanbevolen berichten