Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou ik ben eruit, ik ga mijn 6 voedsters laten castreren door mijn eigen dierenarts. Dat is geen kkda maar ik heb overlegd over de telefoon en ik wil het hem toch toevertrouwen. Het is in ieder geval iemand die weet hoeveel ik om mijn dieren geef, da's ook wat!

Heeft iemand nog advies voor me? Ik heb dus 6 voedsters, allemaal zussen, en ik heb twee

koppels zussen, en twee die in hun eentje zitten nu. Ik wil ze na de castratie het liefst koppelen tot één grote groep. Is het een idee om ze per koppel tegelijk te laten opereren?

En mijn dierenarts sedeert niet met de oorvene, maar met verschillende middelen zoals gas

en injectie denk ik. Moet ik dan bijvoorbeeld nog iets meekrijgen om de narcose op te heffen? En darmstimulerende middelen moet ik vragen, neem ik aan.

Dwangvoeding heb ik nog, pijnstilling natuurlijk, en krijgen ze ook antibiotica met een operatie, preventief?

Ik moet de afspraken nog gaan maken, hoe lang duurt zo'n operatie eigenlijk? Misschien

kunnen ze allemaal wel op één dag. Maar dan zit ik met teveel operatiepatienten denk ik.

Over een week gaan we beginnen, ik vind het erg spannend. Maar ik zal blij zijn als het

achter de rug is, want de dames zijn allemaal erg hormonaal en soms vliegt de pies je

om de oren! Ook zijn ze erg nurks de laatste tijd, vier van de zes schijnzwanger, allemaal

gezellig tegelijk natuurlijk. En dan willen ze precies op dezelfde plek een nestje maken,

zucht. Ik heb vaak het waterpistool erbij gepakt. Ze zijn trouwens allemaal jong, 9 en 10

maanden, is dat te jong? Nou ik ben benieuwd naar jullie adviezen!

Geplaatst:

Ik zou het denk ik niet aandurven met een dierenarts die niet konijnenkundig is.

Het konijn van een vriendin van mij is overleden na verkeerde narcose.

En heb je al goed overwogen, om 6 voedsters wel bij elkaar te zetten? Hier wat het al een drama met 2 voedsters bij elkaar, dus ik weet niet of 6 wel gaat. Wie weet heeft er iemand een groep van 6 voedsters, maar ik zou er niet aan durven beginnen.

Mijn advies: voor je ze wegbrengt alles nog eens héél goed overwegen en zeker over die narcose en kundigheid van je DA nadenken. Je kan beter een paar kilometer verder rijden. Deze hele ingreep zal toch een rib uit je lijf zijn gok ik zo, haha. Tel daar het welzijn van je dieren bij op en dan moet je toch wel in hele kundige handen zijn vind ik.

Geplaatst:

Ja dat weet ik maar aan de andere kant kom ik heel vaak bij deze dierenarts, ze hebben namelijk pasteurella gehad en zijn daar nu

eindelijk van genezen na twee en een halve maand antibiotica. Dus we hebben veel contact en hij weet hoe gek ik met ze ben.

Dus hij zal heel erg zijn best doen, neem ik aan! We zijn ook berucht daar nu, we komen elke week vier flessen doxoral halen,

en dat is ook heel duur geweest. Een maand geleden ongeveer moest mijn kat onder narcose om bloed af te nemen (onhandel

baar dier, zucht) en die is toen bijna overleden, hij kreeg een hartstilstand. Toen heeft de dierenarts de praktijk gesloten om aan

mijn kat te kunnen werken, en hij heeft het overleefd. Ik vind vertrouwen toch ook wel heel belangrijk. En ik wil niet een heel

stuk rijden na de operatie, we rijden een hobbeljeep namelijk.

Geplaatst:

Maar hoe bedoel je, niet konijnkundig? Hij staat niet op de lijst of je weet dat hij niet kundig is (omdat hij fouten heeft gemaakt bijv.)? Dat een DA niet op de lijst staat zegt weinig, als ik weet dat ie niet kundig is dan mag ie de liefste vent op aarde zijn, aan míjn dieren zou hij niet meer komen. En een onveilige narcose is gewoon een onveilige narcose, ookal weet de dierenarts hoeveel jij om je konijnen geeft. Maar ik heb het idee dat je niet helemaal de juiste definitie van konijnkundig hebt. Gasnarcose is namelijk wel een veilige narcose.

Ik zou ze niet allemaal tegelijk laten helpen. Zes lijkt me echt too much. Zou het toch minimaal in twee keer doen.

Geplaatst:

Hij staat niet op de lijst, hij heeft geen fouten gemaakt waar ik van weet verder. Ik vind hem wel iemand die erg op details let, hij wil

ze bijvoorbeeld al-tijd wegen voordat ie iets geeft. Maar een dierenarts kan dus ook kkda zijn als hij niet met de oorvene sedeert,

begrijp ik eruit. Ik kan hem wel vragen of hij eens naar de bunnybunch surft en zich aanmeldt, werkt het zo? Dan neem ik aan dat hij

een vragenlijst krijgt, of kan ik hem downloaden en aan hem geven? Hij heeft wel jarenlange ervaring natuurlijk, ook met konijnen.

Ik denk dat ik er twee per week ga doen eigenlijk, dat is net mooi denk ik.

Geplaatst:

Haha, het enige wat je hoeft te doen is ZaZa of een ander modje een PBtje sturen met naam, adres en waarom jíj hem kundigt vindt. En JUIST gasnarcose, niet via de oorvene, is erg veilig.. ;) (Er zijn ook zeker wel combinaties van stoffen die wel geinjecteerd worden, die even veilig zijn, maar gasnarcose wordt het meest aangeraden.)

"Konijnkundig" is geen bepaald diploma, of wat dan ook. Dat is gewoon iets wat wij leden van BB vinden. Of juist niet vinden. En wat jij dus net zo goed van je dierenarts kunt vinden. Waarom hij niet op de lijst staat? Omdat jij wellicht de enige BBer bent die naar hem toe gaat. Of dat alle anderen er (ook) niet aan gedacht hebben hem op de lijst te zetten. Die lijst is overigens ook zeker niet heilig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .