Maggy Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Hoi! Konijnen 'huppen' toch als ze zich voortbewegen?Maggy loopt! Al mijn konijnen bewegen zich normaal,maar Maggy zet haar pootjes voetje voor voetje neer.Ik wist dat Maggy veel dingen deed als een konijn dat iets niet kan,maar dit is echt niet normaal,toch?Ze hupt helemaal NOOIT!Ze loopt alleen!Moet ik me zorgen maken?
Bianca Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Waarom doet Maggy dingen als een konijn dat iets niet kan? Heeft ze een afwijking? Niet huppen kan komen door een blessure aan rug of pootje.
Phebe Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Is Maggy binnen of buiten?En wat voor vloerbedekking heb je als ze binnen zit? Onze Carrot durft nog niet over het laminaat te hupsen en 'loopt' dan ook, nou ja, bij hem lijkt het meer op sluipen. (we hebben hem pas sinds vrijdagavond en moet ook nog erg wennen, dat speelt bij hem natuurlijk ook mee) Als je je echt zorgen maakt zou je haar eens door de dierenarts kunnen laten nakijken. Misschien heeft Maggy zoals Bianca zegt een blessure aan rug of pootje.
nathalie b Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Hoelang kan Maggy al niet huppen? Buddy van mij kon dat toen ook ineens niet meer en bleek EC te hebben.......werd toen na 2 maanden geconstateerd..
Tigger Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Ons konijn huppelt vaak, maar af en toe crosst ze op haar pootjes door het huis. Of sluipt ze ergens naartoe...
Laura Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Mijn konijn Blackie liep ook rennen deed ze wel maar dan niet hupsen maar snel lopen eigenlijk ze had helemaal niks zo was zij gewoon.
Marg Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Mijn konijntje sleept ook licht met haar pootjes (dat je haar nageltjes beetje over de stenen hoort krassen als ze rent), maar loopt ook scheef met haar pootjes. Heeft E.cuniculi..
Bianca Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Maagy geef eens antwoord! Waarom vind je het normaal dat je konijn dingen anders doet dan andere konijnen? Heeft ze een voorgeschiedenis? Ander klinkt het als EC, dus zsm een KKDA erbij!
Joseeke Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Normaal gesproken moet ieder konijn kunnen hupsen, tenzij het een afwijking heeft.Zo'n afwijking kan door EC veroorzaakt worden, maar ook bijv. door overgewicht.Ben je ondertussen mss al bij een DA geweest?
Maggy Geplaatst: 8 juni 2011 Auteur Geplaatst: 8 juni 2011 Oeps,sorry voor het niet antwoorden.De DA zei dat ik er dus op moest letten of ze op harde grond wel hupte.En ja hoor!Maar eerst niet dénk ik dan...
Aanbevolen berichten