Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ha lieve BB'ers.

Wij hebben in het hok van onze konijntjes altijd een handdoek liggen.

Pas had ik er met schoonmaken eentje buiten laten liggen.

Toen mijn vriend en ik er langs liepen merkte hij een vlo op.. ik zeg, hoe weet je dat het een vlo is? Omdat hij springt. Nu moet ik zeggen, ik had nog nooit van mn leven een vlo gezien (raar eigenlijk:P) dus ik schrok me kapot toen hij ook daadwerkelijk sprong! Ik was meteen bang dat hij op mij zou zitten.. De vlo kwam dus hoogwaarschijnlijk op de geur van de handdoek af (?)

Mijn vraag is:

Als onze tuin af is, gaan onze twee lieve huppels in de zomer periode naar buiten.

Zullen de vlooien dan ook op mn liefjes af komen stormen?

Zoja, wat moet ik hiertegen doen? (zowel preventie als behandeling)

Geplaatst: (aangepast)

Grote kans dat je konijnen nu al vlooien hebben als er een op die handdoek zat. Een vlo zal altijd een hond of kat prefereren, maar als je eenmaal vlooien binnen hebt, kunnen ze nergens meer heen en gaan ze ook op jou en het konijn zitten. Buitenkonijnen krijgen minder snel vlooien, of er moet steeds een hond of kat in de buurt zitten die niet of alleen met dierenwinkel-middelen tegen vlooien behandelt wordt. Dan zij het er zo veel dat ze ook op het konijn gaan zitten. Je moet je konijn dan behandelen met Advocate of Stronghold (soort en dosis afh van gewicht) en de omgeving vlooienvrij maken (binnenshuis dus behandelen met een hele goede antivlooienspray van de DA).

Wil je weten of je konijnen nu al vlooien hebben, kan dan met een vlooienkam, of kijk goed tussen de haren of je zwarte spikkeltjes ziet, want dat zijn de uitwerpselen van de vlooien. (moeilijker te zien op donkere konijnen)

aangepast door Bianca
Geplaatst:
Heb je de link bekeken? ;)

Zo goedemorgen,

Hoe kan ik daar finaal overheen hebben gelezen :|

Ik ga hem direct bekijken.

@Bianca. Oei, dat hoop ik niet. Ik moet wel zeggen dat de handdoek daar al een aantal dagen lag :$ Zou het niet van een passerende hond kunnen zijn geweest (wij wonen op een hoekhuis) Ik heb nog geen kat zien lopen bij ons in de buurt.. en destijds nog geen hond over de vloer gehad.. Balen, want Timmie is hartstikke donker :/ Lejan en ik hebben ook geen bijtplekken van eventueel vlooien en heb de konijnen niet raar zien doen. Ik zal ze vanavond eens onder de loep nemen :eyes:

Geplaatst:

Ieuwl! Ik krijg helemaal de kriebels als ik dat allemaal lees.

Kan ik dat spul ook allemaal preventief gebruiken? Of is dat overbodig/onnodig schadelijk?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .