chan Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Hallo allemaal! Ik was aan het zoeken naar een site waar je geneesmiddelen voor konijnen kan bestellen en heb er 1 gevonden. Nu heb ik hier een paar vragen over: 1. Ik heb meestal Metacam, maar hebben jullie ook goede ervaringen met Carpofen? (alleen carpofen is daar verkrijgbaar)2. Voor verstopping heb je Laxatract en voor mensen heb je Lactulose met dezelfde werkzame stof en sterkte. Hebben jullie wel eens de Lactulose gegeven (vele malen goedkoper)?3. Weet iemand de houdbaarheid van Cisaral en Metacam als je dit krijgt van de dierenarts? Hopelijk hebben jullie een paar antwoorden voor mij :mdr:
Bianca Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Waarom haal je de meds niet gewoon bij de DA? Is die site goedkoper? Ik heb zelf alleen ervaring met Carprofen. Schijnt net zo geod te zijn, maar ik zag nooit verschil bij mijn nijn als ik haar pijnstilling gaf, maar dat kan ook aan haar aandoeningen hebben gelegen. Met Laxatract heb ik geen ervaringCiseral is vaak een paar jaar houdbaar als ik het koop, maar hoe lang het houdbaar is als het eenmaal open is weet ik niet. De ene DA zegt tot de houdbaarheidsdatum, de ander zegt een paar maanden..
JoBoris76 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ik gebruik altijd Metacam juist omdat ik geen goede ervaring heb gehad met Carprofen. Laxatract gebruik ik ook maar sindskort heb ik Duphalac van de apotheek. Veel goedkoper en er zit ook nog meer in en het werkt precies hetzelfde. Als je de flesjes niet opent kun je ze houden tot aan de houdbaarheidsdatum maar als je de flesjes geopend hebt zijn ze een half jaar goed. Net zoals de Metacam trouwens. Ik bestel de meeste medicijnen ook altijd online. Veel goedkoper als bij mijn DA.
Dollie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Metacam zou iets sterker zijn, hoewel het op papier volgens mijn ene DA niet zo zou moeten schelen. Ik heb ook een DA gehad die gebruik van Metacam bij konijnen min of meer afraad, het is veel zwaarder voor de nieren. Daarom zou ik altijd eerst Carprofen gebruiken, bij sommige konijnen is dat niet voldoende, maar dat merk je dan gauw genoeg en dan kun je er alsnog op over..
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Carprofen voeld als asperine is lichte pijnstilling, Metacam is ontstekings remmend en sterker, werkt ook sneller.Gisteren met mijn da nog over gesproken, ik zie een sneller resultaat bij konijnen en heftige pijn...met metacam.Hier was ze het zelf volledig mee eens.
Dollie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Carprofen voeld als asperine is lichte pijnstilling, Metacam is ontstekings remmend en sterker, werkt ook sneller.Gisteren met mijn da nog over gesproken, ik zie een sneller resultaat bij konijnen en heftige pijn...met metacam.Hier was ze het zelf volledig mee eens.Ja, Carprofen ook?
Dollie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ja, maar dat staat er niet, het voelt als aspirine en Metacam is ontstekingsremmend.. Het staat er alsof dat een verschil is en dat is het niet.
wupsie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Carprofen is inderdaad ook ontstekings remmend (het is een NSAID: non steroidal inflammatory drugs) Dat is ook de reden dat ik het voor Max gebruik. (het zou naast pijnstillen dus ook nog de ontstekingen in zijn rug remmen)Ik heb dezelfde DA als Iris en die raadde het inderdaad af. De dosering die er op staat is voor katten. Een konijn is wat kwetsbaarder dan katten en zou dus wellicht een andere dosering moeten hebben. Hier is te weinig over bekend en zij vond het dus erg lastig te doseren waardoor je erg snel teveel geeft. Dat is dan weer erg belastend voor de nieren. Ik heb de metacam als noodoplossing mocht de pijn zo heftig zijn dat de carprofen niet meer voldoende is.De carprofen is de enige pijnstiller die voor konijnen is geregistreerd en dus ook goed onderzocht is.Wat betreft de laxatract en de lactulose: Ik pak ook altijd lactulose. Dit is vrij verkrijgbaar en kost erg weinig helemaal in vergelijking met de laxatract. Daarnaast mag ik de lactulose op recept ophalen:p Voor mij is het dus altijd goedkoper:p
Bianca Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Okay, dat is dus het verschil tussen de pijnstillers. Fijn om te weten dat als carprofen niet voldoende helpt ik nog om metacam kan vragen, want voor Zoë leek de Carprofen nooit zoveel te doen, dus als ik dat nog eens meemaak, weet ik dat ik een alternatief heb. Ik heb al die medicijnen in huis behalve dat lax-spul. Is dat aan te raden om vast in huis te halen? Ik heb zelf nog nooit een konijn met verstopping gehad, op een geval van een maiskorrel die vastzat na (maar die kwam er gelukkig 2 uur later uit)
chan Geplaatst: 25 mei 2011 Auteur Geplaatst: 25 mei 2011 Bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wat mee Dat Carpofen en Metacam beide NSAID's zijn wist ik wel, maar is goed om te weten dat Carpofen minder sterk is, dan bestel ik deze liever. Ook fijn dat konijnen gewoon Lactulose/Duphalac mogen, scheelt een hoop geld. De reden dat ik medicijnen op internet wil gaan bestellen, is dat de DA meestal ook nog een consult rekent, aangezien ze eerst altijd het konijn willen zien waar het om gaat. Ik heb nu al een paar keer een konijn gehad met darmklachten (wel steeds een andere) en heb daar niet meteen meer een DA voor nodig. Als het niet beter gaat, ga ik natuurlijk wel langs hoor, maar het lukt altijd tegenwoordig wel zonder DA. Mijn voorraadje is nu een beetje aan z'n einde en sommige flesjes zijn al meer dan een jaar oud...
chan Geplaatst: 25 mei 2011 Auteur Geplaatst: 25 mei 2011 Ik gebruik altijd Metacam juist omdat ik geen goede ervaring heb gehad met Carprofen.Laxatract gebruik ik ook maar sindskort heb ik Duphalac van de apotheek. Veel goedkoper en er zit ook nog meer in en het werkt precies hetzelfde.Als je de flesjes niet opent kun je ze houden tot aan de houdbaarheidsdatum maar als je de flesjes geopend hebt zijn ze een half jaar goed. Net zoals de Metacam trouwens. Ik bestel de meeste medicijnen ook altijd online. Veel goedkoper als bij mijn DA. Via welke site bestel jij het eigenlijk?
Amatjuh Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ik bestel altijd caprofen en cisaral via medpets.
wupsie Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 diergeneesmiddel.nl is goedkoper als jee meer in 1 keer besteld (per 3) dan is de carprofen 11.90 (per 1 12.35)
Bianca Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Wow, de Ciseral is daar maar 12,30, daar betaal ik bij de DA 17,90 voor...
JoBoris76 Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Wow, de Ciseral is daar maar 12,30, daar betaal ik bij de DA 17,90 voor...Ja het scheelt wel maar helaas komen er wel aardig wat verzendkosten bij. Geloof iets van € 7.00.
Dollie Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 diergeneesmiddel.nl is goedkoper als jee meer in 1 keer besteld (per 3) dan is de carprofen 11.90 (per 1 12.35)Jaa dat was 'm! Ik kon me de naam niet meer herinneren maar het is de bedoeling dat ik/we in vervolg hier gaan bestellen ja, heb er alleen nog geen ervaring mee tot dus ver.
Aanbevolen berichten