Ga naar inhoud

HELP! Open wond onder voet?


Aanbevolen berichten

Ah nee dan hebben de plekken niks met elkaar te maken. En ik denk dat het best goed mogelijk is dat op synthetische vloerbedekking een dergelijke plek heel snel zo erg wordt, dus geen kritiek dat jullie het nu pas zien hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, dat jullie meteen de vloerbedekking weggehaald hebben. Bij mijn konijn was dat zonder twijfel de oorzaak en ontstond het ook behoorlijk snel. Met katoen onder haar pootjes genas het snel. Omdat zij kreupel is en zich niet goed voort kan bewegen op vinyl moest er toch iets op haar vloer liggen. Ik heb nu, netals jij nu dus, allemaal katoenen spullen neergelegd, kussentjes met katoenen sloop, handdoeken en placemats van katoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het bij SH ook niet belangrijk dat ze niet teveel ruimte krijgen ? (hokrust)

Hoe meer lopen, hoe meer belasting ?

Ik vermoed dat je met minder lopen ook nog een te grote belasting op de poten/plekjes krijgt doordat je het konijn eerder in een on-natuurlijke positie dwingt.

Het is belangrijk om te kijken waar de oorzaak vandaan komt (bodembedekking, overgewicht,een ras dat gevoeliger is voor sore hocks zoals rexkonijnen door de vachtstructuur), de oorzaak weg te nemen én het gevolg goed te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA adviseerde juist veel beweging, dan loopt het konijn ook regelmatig op de tenen bij het huppelen en worden de hakken ontlast. Als je het konijn opsluit in een klein kooi is er continue druk op de hakken.

Hier ook, ik heb zelfs horen zeggen dat sore hocks bij volwassen vlamen bij 'sommige fokkers' niet eens meer bijzonder is. Juist omdat ze niet genoeg beweging krijgen. Heel zielig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .