mayjune Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Vanmorgen heb ik hem gebracht en namiddag even mogen bellen, het is goed gegaan :bounce: en hij was netjes wakker. Vannacht blijft hij bij de DA en morgennamiddag mag ik hem halen (lukt niet eerder met mijn werk en voor de DA was het geen probleem). Ik heb vanavond nog een binnenkooi kunnen ophalen die ik een weekje in bruikleen krijg zodat ik hem een weekje binnen kan houden.Het is een mooie draadkooi en ik heb oude zachte doeken die ik erin kan doen. Hou ik hem verder in die kooi deze week of mag hij er ook uit? En kan hij na die week gewoon terug buiten of is daar een overgang nodig gezien hij dan een week warm gezetn heeft? Ik ga pijnstilling meevragen en gezien het 24u na de operatie is verwacht ik dat hij gewoon eet en keutelt of ben ik dan te optistisch?
Nicky_the Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Als goed is heeft je dierenarts je ook adviezen gegeven en een A4 tje met tips. Je konijn mag gerust rond huppelen als hij dat zelf wil, maar het belangrijkste is dat hij goed eet, drinkt en keutelt. Waarschijnlijk zal je konijn nog niet veel willen bewegen ivm de na pijn. Ik zelf zou wachten totdat het buiten weer wat warmer is, zodat de overgang niet zo heel groot is. Als hij dan naar buiten gaat zou ik een kruik of snuggle safe in het hok leggen waar hij tegenaan kan kruipen. Het is wel belangrijk dat je geen bodembedekker gebruikt die scherp is of stof bevat.
Elvje Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Hopelijk gaat 't goed met hem!Mijn mannetje deed alles al na een paar uur, maar ik mag sowieso hopen dat hij zeker binnen 24 uur eet en keutelt en dat anders de dierenarts daar wel voor zorgt Maar volgens mij is het altijd even afwachten hoe elk konijn er op reageert, geen nijn is namelijk hetzelfde!
mayjune Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Nee hoor geen A4tje met adviezen en tips (we zitten in België) maar wel een uitdrukkelijk advies hem binnen te houden en op te letten naar eten en keutelen verder niks. Verwacht wel bij het afhalen nog wat maar wat ik begreep zou hij redelijk fit moeten zijn na 24u.Zal idd afwachten worden hoe hij eraan toe is en ik ben erg nieuwsgierig om hem terug thuis te hebben, het is best lang zo maar kwam niet anders uit en ja bij de DA moet hij toch in goede handen zijn denk ik dan.
Elvje Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Nee hoor geen A4tje met adviezen en tips (we zitten in België) maar wel een uitdrukkelijk advies hem binnen te houden en op te letten naar eten en keutelen verder niks. Verwacht wel bij het afhalen nog wat maar wat ik begreep zou hij redelijk fit moeten zijn na 24u.Zal idd afwachten worden hoe hij eraan toe is en ik ben erg nieuwsgierig om hem terug thuis te hebben, het is best lang zo maar kwam niet anders uit en ja bij de DA moet hij toch in goede handen zijn denk ik dan.Mijn papiertje met adviezen besloeg niet meer dan dat Je hebt de belangrijke adviezen gekregen en daar gaat het om. Bovendien heb je doeken in je hok liggen en geen bodembedekking, goed bezig dus.Ik denk dat je wel op de hoogte bent van de belangrijkste dingen Een castratie van een ram is een redelijk eenvoudige en lichte ingreep, maar als het om je eigen konijn gaat is het duizend keer spannende Ik ken 't!
mayjune Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Ja klopt het is eenvoudig en dat dacht ik ook wel maar ja de berichten hier ( niks mis mee maar problemen komen dan wel boven natuurlijk en hoe meer je weet en leest hoe meer je gaat denken) en de eerste da die ik belde die de narcose bij een konijn toch maar eng vond hebben me wel doen twijfelen en idd als het je diertje is en je moet hem achterlaten... Nu ja die doeken heb ik van hier de DA vond bodembedekking niet echt een probleem meestal kon de wonde dat wel hebben. Had de idee dat ze gewoon na de operatie ging kijken hoe hij reageerde en daarop dan verder ging. Maar evengoed het blijft spannend:yes:
Nicky_the Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Laat je weten hoe het met je konijn is? Ik vond het altijd zo erg om m'n diertje achter te moeten laten.. Alvast beterschap!
mayjune Geplaatst: 24 mei 2011 Auteur Geplaatst: 24 mei 2011 Hij is terug thuis en er is echt niks aan te merken, hij is duidelijk in goede handen geweest (hoewel geen da van de lijst) heeft gasnarcose gehad en hij is vrolijk ik heb hem nu binnen staan (ipv buiten) hij heeft eerst de hal verkend en zit nu wel in zijn kooi. Hij keutelt normaal en heeft na de verkenning zijn portie groenvoer opgegeten.Ook een DA met zeer ruime openingsuren (van 9 tot 20u) gewoon consultatie geen afspraken en ook steeds telefonisch bereikbaar en afspraken mogelijk buiten die uren voor spoed.Hij blijft een weekje binnen nu maar of ik hem in die kooi kan houden dnek ik toch niet hij wil rondhuppen er valt ook niks aan te zien hij is zeer alert.Ik ben blij dat het zo goed gegaan is:yes:
jrjsieben Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Nou superHet is voor een ram ook niet zo een grote ingreepMaar narcose blijft altijd niet prettig
Catelootje! Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Je kan naar de modjes een berichtje sturen met de gegevens van de da, en dat je er goede ervaringen mee hebt. Dan kan 'ie op de lijst komen
mayjune Geplaatst: 24 mei 2011 Auteur Geplaatst: 24 mei 2011 Nu ik weet niet of het helemaal voldoet ik heb bv geen pijnstilling meegehad maar ja heb Flor net door de gang laten crossen en het ziet er ook bepaald geen konijn uit dat pijnstilling nodig heeft. Hij is nu helemaal niet tevreden in zijn kooi en we zijn pas dag 1. Dat gaat nog wat geven ik kan hem wel er regelmatig even uitlaten maar het grootste deel van de dag moet hij er jammer genoeg wel in en de hele nacht ook. Voor een konijn dat moet herstellen misschien geen ramp maar hij is even actief als anders eet goed en hij wil vrijheid geen kooi.De doeken heb ik er trouwens moeten uithalen hij knaagde erop (en wat krijgt ie dan binnen é) en hij had er een echt boeltje van gemaakt doek was nog één prop. Hij zit nu een een laag hooi (toch zachter dan stroo) Hij ging trouwens liggen in zijn toiletje waaarin korrel lag die doek mm daar lig je toch niet op zag ik hem denken.zal dadelijk eens foto's opladen van onze "zieke" in actie
Aanbevolen berichten