Ga naar inhoud

Helaas Milo toch niet ongeschonden door de koppeling..


Elvje

Aanbevolen berichten

Gisteren had ik er al niet zo'n heel gerustgesteld gevoel bij. Milo lag veel, maar ik had ook gezien dat ze druk bezig waren geweest 's middags. 's Avonds merkte ik echter dat hij helemaal niet op het groenvoer aanviel en dat hij zelfs z'n zo geliefde wortel liet liggen.. toch wel zorgwekkend...

Kom ik vandaag thuis van het werk zie ik een duidelijk lusteloos konijn, ingevallen buik, z'n vacht niet zo mooi, totaal niet Milo... Heb 'm maar opgetild en dat kon zonder z'n gebruikelijke protest en hij liet zomaar naar z'n geslacht kijken.. Ja hoor, bloed.. ik snapte direct waarom 't arm schaapje niet eten wilde en zo lusteloos was. Dierenarts gebeld net iets voor 18uur en ik mocht direct komen.

Daar hoorde ik dat een heel goede dierenarts dienst had, dus ik wel gerustgesteld. Milo bleek al 200 gram afgevallen te zijn met vergelijking tot z'n castratie 2,5 week terug. Ik uitgelegd dat ik nu zo'n zielig konijntje heb dat normaal 10 rondjes door het huis moet racen om rustig te worden.. Hij is goed onderzocht, een spuit metacam gekregen. Ik weet meteen ook dat hij geen haakjes heeft :)

Nu zit ik dus 10 dagen met carprofen drops, 2 keer per dag 0,5ml. En woensdag moet hij duidelijk fitter zijn, anders terug.. En hij moet goed eten, anders onvermijdelijke dwangvoer... En het droomkoppel zit helaas apart :( Allebei de helft van het hun villa. Ze kunnen door de panelen nog contact hebben, hopelijk is dit niet erg..

Dompertje dus ;) Ze zijn echt klef geworden namelijk! Bij elkaar liggen, elkaar opzoeken. Maaike had haar vertrouwen gewonnen en kon languit naast 'm liggen. Hopelijk wordt dat nu allemaal niet ten niet gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo was helemaal genezen van de castratie hoor ;) Geen wondproblemen ;) Milo had een paar uur na de castratie zelf ook nergens meer last van, alsof er nooit iets gebeurd was ;)

Hij is gewond geraakt aan zijn penis, dus waarschijnlijk heeft Maaike 'm daar te pakken gehad toen hij haar op haar kop aan het rijden was. Niet dat hij zoveel gereden heeft..., in tegendeel ;) 't viel me goed mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb genoeg gelezen dat je rustig kunt koppelen na 2 weken en dat ze zelfs na 2 dagen al onvruchtbaar zijn, maar dat ze voor de zekerheid de marge hebben van 2 weken. Mijn konijn werd in ieder geval gek van 't alleen zijn.

Ik snap je missie hier niet helemaal... je reageert in elk gezondheid-topic met kruidenoverzichten. Dit begint naar mijn idee naar aandelen erin te ruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff nou als ik aandelen zou krijgen, zou ik al rijk geweest zijn en hier niet hoeven te reageren. Ik ben van mening dat er veel te snel met medicijnen gestrooid word. Dit is ongezond. Wist je bijvoorbeeld dat een medicijn nooit 100% uit een lijf gaat? En dan te bedenken dat een konijn een gevoelig dier is en medicijnen duurder zijn als kruiden.

Maar als jij liever met medicijnen blijft strooien, mag je dat van mij doen! je hoeft niet gelijk zo'n gemene en niet relevante opmerking te plaatsen. Er zijn er genoeg die het wel op prijs stellen en die er wel een hoop aan hebben! Ik ben gewoon iemand die een dierenliefhebber is en diverse dieren houdt die een achtergrond hebben. Ik ben geen groot verbruiker, geen leverancier, geen winkel, ik verdien er op geen enkele manier wat aan, behalve dat mijn konijnen gezond en gelukkig zijn. Maar ook hier moet ik alles 100% zelf voor betalen. Ik krijg nergens korting, niets.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen krijgen elke dag kruiden en toch is dit gebeurd en toch ging hij behoorlijk achteruit. Had ik dan moeten wachten op een zegen van hierboven? Nee, op bepaalde momenten moet je op de medische wereld vertrouwen.

Zelf ben ik ook zeer voorzichtig met medicijnen, ook zeer liever niet dan wel. Neem zelf ook pas pijnstillers als ik echt lig te creperen van de pijn. Mijn konijn ging behoorlijk achteruit en dan liever pijnstillers dan alles uit de kast moeten trekken, omdat ik te nalatig ben geweest en te lang heb gewacht en dat het te slecht met 'm zou gaan. Waarschijnlijk weet je zelf ook wel hoe hard het kan gaan met een konijn dat niet eten wil, 200 gram afvallen op een gewicht van 1400 is toch 1/7de van zijn lichaamsgewicht. DƔt en het hele verhaal hierboven vind ik zorgelijk genoeg om een goede en konijnkundige dierenarts op zijn advies te vertrouwen. Liever een konijn dat pijnstillers krijgt dan Milo begraven, dan is de keuze echt wel heel makkelijk.

Milo betekent echt veel te veel voor mij om langer af te wachten en maar aan te rommelen op hoop van zegen met het risico dat het fataal wordt. Overigens geldt dit nu ook voor Maaike.

aangepast door Elvje
Mijn liefde voor Milo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je mijn voorstel topic willen lezen? Misschien dat je mij dan wat meer begrijpt.

Ik heb nergens gezegd dat je niet naar de dierenarts moest gaan, dit zou ik ook nooit tegen iemand zeggen. Ik ben namelijk geen arts.

Kruiden beinvloeden overigens niet het karakter van een konijn. Dit heeft niets met elkaar te maken. Daarbij heb ik bij mijn opmerking gezegd dat je kruiden gericht op de wondheling kunt gebruiken. Dit was een advies. Die kun je nemen of niet. Je hoeft niet gelijk zo gemeen te reageren.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onrust heeft wel betrekking op gedrag, dit is waarschijnlijk door gedrag gebeurd en niet door karakter. Maaike is een schat van een nijn, een goedzak, namelijk.

Nee, je hebt niet gezegd dat ik niet naar een dierenarts moest gaan, maar je schreef wel dit:

Maar als jij liever met medicijnen blijft strooien

Als je al met medicijnen strooit als mijn nijn voor de eerste keer pijnstillers krijgt, omdat hij duidelijk pijn had en niet meer had... Maar ja, dan ben ik de onvriendelijke en de gemene. Prima joh. :yes: De andere twee posters boden mijn nijn tenminste beterschap en kwamen niet met verwijten van dat ze te jong gekoppeld zijn en dat ik kruiden moet gebruiken. Ik weet zeker dat hij nooit een vriendin had gekregen bij de opvang als 2 weken inderdaad te snel was :yes:

Dan mag je bij deze ook weten dat ik dat bericht in mijn topic heb gezegd, omdat ik vanavond verschillende topics heb gelezen en telkens weer ongeveer hetzelfde bericht van je tegen kom, gisteren idem. En dat begon mij wel te ergeren en ik wist al van te voren dat er een dergelijk bericht ook hier terecht zou komen. En ik heb alleen gezegd dat ik de missie niet snap, volgens mij mag ik mij dat best afvragen en is dit niet direct gemeen... Het is maar hoe je 't zien wilt.

Prima dat jij kruidenmengseltjes maakt, maar ik weet dat mijn konijn net wƩl heeft gegeten.

Voor mij is deze zinloze discussie ten einde. Je kunt blij zijn, want mijn nijnen krijgen al dagelijks kruiden ;) Dat deed ik al, omdat het ik het gezond vind en zij reuze lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat schreef ik na dit bericht van jou:

Ik heb genoeg gelezen dat je rustig kunt koppelen na 2 weken en dat ze zelfs na 2 dagen al onvruchtbaar zijn, maar dat ze voor de zekerheid de marge hebben van 2 weken. Mijn konijn werd in ieder geval gek van 't alleen zijn.

Ik snap je missie hier niet helemaal... je reageert in elk gezondheid-topic met kruidenoverzichten. Dit begint naar mijn idee naar aandelen erin te ruiken.

Die laatste zin is wel degelijk gemeen, daar mijn adviezen goed bedoeld zijn. Als je het niet zint, had je ook gewoon niet kunnen reageren. Je had ook op een andere manier (vriendelijker) kunnen vragen waarom ik kruiden adviseer. Maar suggereren dat ik er geld aan verdien vind ik wel heel krom en heel ver gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima. Klik dan voortaan op het driehoekje onder mijn bericht met het uitroepteken erin, daarvoor zitten ze er.

Je hoeft niet alles zo zwart te zien, je had ook dingen langs je heen kunnen laten gaan, etc. Zo kunnen we bezig blijven.

Jij vindt mijn berichten niet vriendelijk en ik die van jou niet, tijd om er een punt achter te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me verstandig elvje ;), het gaat hier tenslotte om jou konijn en niet om wie hier nu wel of niet gemeen doet..

2 weken is idd niet vroeg om te koppelen. Wat vervelend dat het na een goed begin toch niet helemaal goed leek te gaan. Maar het kan heus wel weer een klef stel worden hoor! Fijn dat hij de zorg krijgt die hij nodig heeft en veel beterschap, hopelijk zie je woensdag al een goede verbetering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog steeds een redelijk klef stel, het eet gewoon beter als ze samen zijn en ze snappen niet dat ze niet bij elkaar kunnen en ik heb ze al op likken door tralies betrapt ;) Ik laat ze onder toezicht maar bij elkaar en lekker rommelen, anders heb ik twee slecht etende konijnen die de kluts kwijt zijn. Ik let er wel scherp op dat er niets gebeurd uiteraard ;)

Ik denk ook dat ik weet hoe het gekomen is. Aan het begin van de koppeling begon Milo opeens te krijsen toen hij langs achter op haar reed.. dus ik denk een per ongeluk welgemikte trap van Maaike. Verder is ze namelijk poes- en poeslief, niet gesnauwd naar hem, niet boos gedaan etc. Helemaal niets. Daarom dat ik ook vertrouw dat ze onder toezicht van mij samen mogen rommelen. (Milo vindt het water en de hooi van Maaike lekkerder en Maaike eet liever de andijvie en de biksjes van Milo... )

Milo eet voor zijn doen nog heel slecht, maar hij eet tenminste iets. Vanmorgen vond ik minikeutels, dus m'n broertjes hebben 'm godzijdank wat in de gaten gehouden. Ze hebben 'm ook gras gegeven en dat at hij wel goed. Maar is dit wel goed voor hem? Hij heeft ook wat andijvie op, paar hapjes hooi en een klein beetje brood.. Hij heeft net wat keutels achtergelaten, bruine, kleverig en 4 aan elkaar. Geen BDK zoals hij normaal heeft, geen trosje namelijk en te groot. Ze zijn wel weer van normale grootte. Is dit zorgwekkend?

Moet ik hem erbij dwangvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap met Milo.

Zonde zeg, een wondje op zo'n rotplek.

Onze eigen Pluis is ook niet ongeschonden uit haar eerste 'echte' kennismaking met Pip gekomen, (wondje bij haar oog, leek gelukkig erger dan het was)

En sorry Nicky maar ik ben het met Elvje eens.

Bij mijn topic over het wondje van Pluis kreeg ik ook meteen een hele lijst met kruiden en de opmerking 'Ik zou zelf dus naar de dierenarts zijn gegaan, maar ik lees dat je dit ook gaat doen'

Ik heb daar bewust niet op gereageerd, maar het viel bij mij ook verkeerd.

Alsof ik alles meteen had moeten laten vallen en onmiddelijk met Pluis naar de dierenarts te racen, terwijl ik in mijn bericht duidelijk aangaf dat dit voor mij niet mogelijk was.

Kijk, mocht het een grote wond zijn geweest die vreselijk aan het bloeden was of mocht Pluis echt duidelijk vreselijk veel pijn hebben gehad, had ik meteen rondgebeld of iemand mij met spoed naar de dierenarts had kunnen brengen of had ik een taxi gebeld, maar zo ernstig was het nu eenmaal niet.

Je komt bij mij over als een zeer grote aanhanger van de homeopaat, 'voor alles een kruid en een speciaal dieet' en dat kan soms heel verkeerd vallen bij sommige mensen.

Ik gebruik namelijk zelf dagelijks diverse medicijnen, die heb ik gewoonweg nodig om te kunnen functioneren en omdat ik erg veel pijn heb.

Hoe vaak ik al niet gehoord heb van 'Nee hoor geen medicijnen slikken, je moet die kruiden nemen, dat preperaat slikken, zo'n dieet volgen' terwijl dat voor mij helemaal niet werkt of zelfs zeer onverstandig en gevaarlijk is.

En ik wordt er zo moe van om mij te moeten verdedigen tegen mensen zoals jij, die vinden dat er 'zomaar' met medicijnen gestrooid wordt.

Jij kan Elvje misschien gemeen vinden om haar reactie, maar denk ook eens na hoe jouw reactie over kan komen op iemand anders.

(Sorry Elvje dat ik zo in je topic even 'tekeer ga', maar ik moest het even kwijt)

Inderdaad jammer dat dit is gebeurd.

Hopen dat Milo snel weer opknapt en dan weer lekker bij elkaar laten.

Tja, ongelukken gebeuren wel eens, Pip trok ook een plukje vacht weg bij Pluis maar ook net op een ongelukkig plekje vlak naast haar oog.

Hopelijk dat hij zich morgen weer beter voelt, en anders even terug naar de dierenarts.

Hij is natuurlijk gewond aan een nogal gevoelig plekje, misschien dat het ook pijn doet bij het plassen.

Geef hem maar lekker veel aandacht, dat werkte bij Pluis erg goed, zij heeft gisteren bij mijn oudste dochter half op schoot 'Penguins van Madagascar' gekeken en wat van de geraspte worteltjes van mijn bord gegeten (rauw en zonder saus o.i.d. anders lust ik ze niet) en is veel geknuffeld en vertroeteld, normaal is ze niet zo vreselijk van het kroelen, maar toen vond ze het toch stiekem eigenlijk wel heel erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm net weer pijnstillers gegeven, het ging al een stuk beter dan vanmorgen. Vanmorgen werd het zo'n knoeiboel en een worstelpartij. :) Nu is hij hier van aan het bijkomen, dus ik laat hem nog maar even. Maar ik geef 'm regelmatig een knuffelbeurtje, het is ook een echt knuffelbeest.

Ik denk dat ik zometeen toch maar achter een olvarit wortelhapje ga, hij leeft nooit op alleen gras en hij is nog steeds zo mager en ingevallen en lusteloos. Vanmorgen al van die ienieminiekeutels en hij eet verder niets. Behalve hier en daar een sprietje hooi van Maaike. Gistermiddag had hij nog 4 ssbiksjes op (zijn snoep), maar dat moet hij ook echt niet meer. Arm beestje.

Thanks voor je reactie en jij veel beterschap met Pluis he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik net geworsteld heb met Milo, het leed dat dwangvoer heet, gaat het stukken beter met Milo.. Alsof de echte Milo weer is opgestaan :| Een compleet contrast met een uur geleden.

Ik had toch maar besloten te dwangvoeren, omdat hij gewoon zo ontzettend weinig at, maar uiteindelijk zat ik meer onder de SS en het wortelhapje dan Milo binnenkreeg... Uit protest daarna is hij z'n hok in gehupt en zelfs even een paar tikken tegen de voerbal gedaan en met z'n neus in de biksjes in z'n bak gezeten. Nu meneer zielig is, deed ik er Ɣlles aan om 'm aan het eten te krijgen...

Godzijdank werken de pijnstillers, want dit hoopje ellende was echt heel zielig. Hij hupt weer in een boevenbui door het huis, nog moediger dan anders. Heeft zelfs een doos gepikt die al op een hoogte geplaatst was en die ga ik dus nu weer even afpakken! ;) Niet teveel karton nu ;)

Hopelijk zet ie dit door en kan ik weer enigszins ontspannen!

@Phebe, grappig dat ze jou ook verwijt dat je het kennismakingsbericht niet hebt gelezen, want dat is pas gisteravond geplaatst haha. Sommigen hebben gewoon niet de tijd om alle topics binnen het uur na plaatsen door te spitten... Zeker niet als het niet goed gaat met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het met Milo weer wat beter gaat, daar zet ik mijn feestmuts voor op :party:

Hopelijk is hij binnen een paar dagen weer helemaal 100% opgeknapt, ik duim in ieder geval voor hem.

Ik het kennismakingsbericht van Nicky_the vanmiddag wel gelezen, maar kan mij daar gewoonweg niet in vinden, ik vertrouw liever op de adviezen van mijn KKDA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .