Phebe Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Ik denk dat Pluis zich ergens aan heeft opengehaald, toen mijn dochters haar net schoon water en eten wilde geven zagen ze dat Pluis een wondje bij haar oog heeft. Moet dit gehecht worden? Is het noodzakelijk om (snel!) naar de dierenarts te gaan?Het geen probleem om naar de dierenarts te gaan als het echt nodig is, maar onze dierenarts is voor mij net iets te ver om in de electische rolstoel naartoe te scheuren met een transportbox op schoot, dus dan zouden we vanavond moeten als mijn man thuis is (en komen we in het avondtarief ) Ik plaats even snel dit berichtje met de foto's en dan maak ik het even goed schoon met wat gekookt en afgekoeld water (ben nu water aan het koken en dat moet even afkoelen) en zoek ik even wat meer informatie. Alvast bedankt!
jrjsieben Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Ziet er wel vervelend uit maar goed schoonmaken met gekookt water dan kan je vanavondt gaanEn misschien bellen met da Die kan misschien zeggen kom een zalfje halen
Phebe Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Zo inderdaad even bellen, ik wacht heel even totdat de kinderen op school zijn en ik rustig een telefoongesprek kan voeren.Even en zalfje halen zit er niet in dat zou dan echt vanavond moeten (het is zo'n 45 minuten tot een uur naar de dierenarts in mijn rolstoel, en dat ook weer terug) Ik heb het net goed bekeken en schoongemaakt.Het is wel schoon en het bloed niet en ook niet echt superdiep.Pluis haar oog zelf is niets mee aan de hand dat heb ik echt even goed nagekeken.
Phebe Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Eind van de middag was er nog een plekje, dus als mijn man uit zijn werk komt gaan de naar de dierenarts.
Phebe Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Ik denk dat ik weet hoe het is gebeurd, eerder niet aan gedacht omdat ik toen eigenlijk niets zag. Was bij de konijnen vanochtend even in de ren, en had het hekje niet met de schuifjes vastgezet.De achterdeur was toch dicht (dacht ik)Tot ik mijn dochters naar buiten hoor komen (terwijl ik had gezegt 'binnen blijven')En Pip hobbelde vrolijk achter hen aan. Molly had ik net in mijn armen om haar even na te kijken op plakpoep (omdat ze daar zo snel last van heeft kijk ik haar iedere dag even na) en aangezien Pluis en Pip zo lief aan elkaar stonden te snuffelen ben ik met Molly in de tuin (neutraal terrein) op de grond gaan zitten.Molly ging langzaam van mij weg, ging even bij Pluis kijken door de ren snuffelen lekker door de tuin huppen.Pip ging naar Molly, ze snuffelden aan elkaar, Pip reed op Molly, Molly liep eerst weg, liet het later toch even toe en is toen op een rustig plekje gaan zitten.Pluis kwam ook uit de ren, verkende de tuin, at grassprietjes, en leek zich niet om Pip te bekommeren.Pip ging toen naar Pluis, snuffelen, vlinderen, Pip wilde op Pluis rijden, Pluis rende weg, Pip erachter haar aan, daarna draaien ze de rollen om en rende Pluis achter Pip aan.Ik riep 'lief zijn hoor' en toen namen ze even pauze, ieder ging even zijn eigen weg, ze benaderden elkaar, even snuffelen, het leek echt goed te gaan.... en toen barste het los en vlogen de haren door de lucht, ik heb ze toen meteen uit elkaar gehaald (ik heb het niet getimed maar het was Ć©cht binnen een paar seconden over, ik zat precies naast hen)Pluis ging toen aan de andere kant van de tuin liggen, Pip lag naast mij.Toen de spanning was gedaald heb ik Pip even nagekeken (niets te zien) en naar binnen gezet.En daarna Pluis nagekeken (even vluchtig ze werkt altijd vreselijk tegen) ik zag wel wel dat haar haren door de war zaten maar kon toen niet echt goed iets zien, ik zag geen bloed, geen rood of zelfs lichtroze op dat moment. Ik had misschien toch even beter moeten kijken bedenk ik mij nu :$Het lijkt mij een vrij 'nette' wond met 1 klein 'rafeltje' en het sluit vrij netjes aan.Waarschijnlijk heeft ze het iets verder opengehaald tijdens het wassen, en is het wat op gaan zetten. Toen mijn dochters kwamen vertellen dat Pluis 'iets roods bij haar oog had' dacht ik eerst dat ze zich misschien had opengehaald aan iets aan de ren (misschien een stukje gaas losgekomen of ergens een scherp randje?) Of die nieuwe kat die we gisteravond zagen (maar die kan niet zomaar ongezien de tuin in)Het gevecht tussen Pip en Pluis was zo kort dat ik daar in de eerste instantie niet aan had gedacht.Stom van mij. Pluis gaat vanmiddag naar de dierenarts en we doen het even wat rustiger aan. Als Pluis haar oogje beter is nĆ³g eens een keertje de koppeligsartikelen goed doorlezen, De neutrale ruimte een keertje extra (laten) aanvegen en geurvrij maken.En voor afleiding zorgen in de vorm van een bordje met groenten o.i.d.We zien dan wel hoe het verloopt.
Nicky_the Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Ik vind het wondje wel vrij groot en te dicht bij het oog. Een oogbeschadiging kun je niet altijd met het blote oog zien. Ik zou zelf dus naar de dierenarts zijn gegaan, maar ik lees dat je dat ook gaat doen. Naast wat de dierenarts voorschrijft kun je ter ondersteuning van de genezing eventueel nog wat kruiden geven: Ontstekingsremmend: Aardbeienblad, Bramenblad, Goudsbloembloemen, Kaasjeskruid, Kamillebloemen, Korenbloembloemen, Oregano, Papaya, Paprika, Pastinaak, Smalle weegbree, walnootblad Wondhelend: Aardbeienblad, Goudsbloembloemen, Katjang Idjoe, Kervel, Walnootblad Huid: Ananas, Brandnetelblad, Citroenmelisse, Erwtenvlokken, Kamillebloemen, Lijnzaad, Maļæ½svlokken, Mango, Paardebloem, Papaya, Paprika, Pastinaak, Rode Bieten, Rozenbottels, Tomaat, Wortelloof, Zonnebloempitten Als het oog wel iets heeft: Aardbeienblad, Ananas, Appel, Banaan, Brandnetel, Dillen, Kamillebloemen, Korenbloembloemen, Kruidenmix, Maļæ½svlokken, Mango, Paardebloem, Papaya, Peterselie, Rode Bieten, Selderij, Tomaat, Wortelloof, Wortelvlokken, Walnootbladeren En voor de rust: Kamillebloemen, Paardebloem, Selderij
Phebe Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 We komen net bij de dierenarts vandaan.Het viel reuze mee, ze hoefde niet gehecht te worden.Met het oog zelf is niets aan de hand.We hebben oogzalf meegekregen, 3x daags gebruiken. Meteen een afspraak gemaakt om Pip en Carrot te laten inenten en voor de castratie van Carrot. Pluis zit nu lekker bij mijn oudste dochter op schoot TV te kijken, Penguins van Madagascar:tux:Volgens mij vindt ze het prima zo, Pluis ligt heerlijk half op schoot bij mijn dochter en wordt achter haar oortjes gekriebelt.
Phebe Geplaatst: 25 mei 2011 Auteur Geplaatst: 25 mei 2011 Vandaag weer even Pluis haar kopje gewassen met gekookt en afgekoeld water en een zacht hydrofiel washandje, ze was nog steeds een klein beetje oranje van de kleurstof die de DA had gebruikt.Ze zit haar kopje zelf ook te wassen, maar ik zag dat ze nu heel voorzichtig was met haar achterpootje, een beetje twijfelend en toen heel voorzichtig achter haar oren krabben.Het wondje begint goed te helen er komt een korstje op, het zit ook minder dicht bij haar oog dan ik eerst dacht.Het is een scheurtje in de huid met wat haren weggetrokken, maar net op een rottige plek. Het ziet er van een afstandje lelijk uit, maar als je goed dichtbij kijkt valt het gelukkig reuze mee.Ik kan het ook goed schoonmaken en zalven, ze geeft geen kik en laat het allemaal prima toe (ben ik blij om, haar nagels knippen vindt ze namelijk iets vreselijks en dat moeten mijn man en ik echt samen doen omdat ze dan zo tegenwerkt) Vandaag heeft Pluis onder begeleiding van mijn man en mijzelf neusje-neusje gezeten met Pip door de spijlen van de ren, ze vinden elkaar (nog steeds) heel erg interessant, Pluis heeft een stukje paprika van Pip gekregen (Pip lustte zijn paprika niet, Pluis vind het wel erg lekker)Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen, Pluis zal er wel een litteken aan over houden, maar ach, ze is er echt niet minder mooi door.
Elvje Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ooh wat fijn dat het met Pluis weer wat beter gaat Ik hoop dat ze lekker verder opknapt zonder problemen.Heerlijk dat ze de behandeling gewoon toestaat!
Phebe Geplaatst: 26 mei 2011 Auteur Geplaatst: 26 mei 2011 Heerlijk dat ze de behandeling gewoon toestaat! Dat viel mij ook mee, ze komt zelfs aanhoppen als ik haar roep.Dus ik hoef niet de ren in te kruipen om haar te vangen.
Elvje Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Wohw! Jaloers Ik ben al blij dat het 's avonds altijd wel goed gaat en 's ochtends was het al twee keer worstelen. haha
Aanbevolen berichten