Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ivo heeft één oor erg kaal. Op zijn andere oor zit ook wat minder haar, maar dit komt volgens mij van het likken door Mausi. Zijn ene oor is echt helemaal op één stuk kaal. Lijkt net of zijn haren er op die plek zo uitgetrokken zijn. Wat kan dit zijn en kan dit komen door het likken? Heb even een foto erbij gedaan.

sanne102-albums-mausi-ivo-picture45143t-dscn1112.jpg

Geplaatst:

Op zich is het normaal dat de beharing op de oren van hangoren niet overal even dik is. Mijn hangoortjes hebben ook een paar bijna kale plekken. Maar op deze foto lijkt het wel heel extreem en ook te hoog.

Het kan van het likken zijn van je andere konijn, maar het kan ook een huidaandoening zijn zoals mijt, schurft of een schimmel. Misschien toch even naar de DA?

Geplaatst:

Ja ik zal het morgen vroeg ook direct weer bekijken. Deze plek zat er ineens vanmorgen, hij had het gister nog niet. Heb de binnenkant van het oor bekeken met een zaklamp vond hij erg leuk maarjah moest maar even. En deze is schoon. Zie hem ook niet krabben of dergelijke. Anders toch even naar de DA.

Geplaatst:

Mijn dame had dit vorig jaar ook, is toen nog gecontroleerd door de DA maar niks gevonden. Vorige week had ze het ook leek het weer, maar ik heb haar een week niet gezien en nu is het ok..

Geplaatst:

Het kan van de verharing zijn, een parasiet of een allergie. Je zou voor controle naar de DA kunnen gaan en daarnaast 1 of meerdere van de kruiden kunnen proberen:

Huid: Ananas, Brandnetelblad, Citroenmelisse, Erwtenvlokken, Kamillebloemen, Lijnzaad, Ma�svlokken, Mango, Paardebloem, Papaya, Paprika, Pastinaak, Rode Bieten, Rozenbottels, Tomaat, Wortelloof, Zonnebloempitten

Pels: Aardbeienblad, Ananas, Appel, Erwtenvlokken, Gerstvlokken, He4000, Kaasjeskruid, Johannesbrood, Lijnzaad, Ma�svlokken, Mango, Paardebloem, Papaya, Paprika, Pastinaak, Peterselie, Rode bieten, Rozenbottels, Selderij, Tomaat, Tuinbonen, Walnootblad, Wortel, Zonnebloempitten

Als het een wondje word:

Wondhelend: Aardbeienblad, Goudsbloembloemen, Katjang Idjoe, Kervel, Walnootblad

Succes.

Geplaatst:

Had ook al ergens gelezen dat het kan komen door inentingen die ze krijgen. Deze hebben ze net voor vier weken geleden gehad. Maar goed als ik het echt niet vertrouw ga ik zeker heen.

Geplaatst:

Nou ben vanavond toch even heen gegaan. En ze heeft zijn oren van binnen bekeken, zijn vacht en smeer onder de microscoop bekeken. En het blijkt niet iets raars te zijn. Het komt waarschijnlijk van het likken van Mausi. ( Klef en bef hoor ;) ) En zij heeft dat nu kaal gelikt. Heb zalf mee gekregen om de huid wat te verzachten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .