Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb een vraagje. Ik ben gisteren bij de da geweest omdat mijn nijntje niet wou eten. Haar temperatuur was te laag en de da zei dat haar darmpjes stil lagen. Ze heeft 2 spuitjes gekregen en ik heb primperan siroop mee gekregen. Ik heb haar dat gegeven en gisterenavond leek alles goed te gaan. Ze at weer. Maar vanmorgen toen ik opstond en haar uit haar hokje wou nemen om haar primperan opnieuw te geven wilde ze niet gepakt worden, ze stribbelde zo hard tegen dat ik haar wel moest neerzetten. Toen zag ik dat ze overal tegen liep, tegen de tafel, tegen de verwarming, tegen de muur,... Nu zit ze in een hoekje in haar hok.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

bedankt

Geplaatst:

Ik geloof dat konijnen tegen dingen lopen als ze pijn hebben (een beetje zoals een mens die migraine heeft en met de kp tegen de muur zou bonken). Zou je niet nog even de DA bellen?

Geplaatst:

ik heb een afspraak met de da om kwart voor 11 maar ik wou al eens weten wat jullie idee was.

Ik hoop dat het de pijn is want dit is de eerste keer dat ik het zie, de vorige keer toen mijn nijntje een blaasontsteking had en dus ook pijn had zat ze wel in hoekje maar dit heeft ze nog nooit gedaan dus ik hoop dat je gelijk hebt. Ik vind het ook zo raar omdat ze gisteren weer goed at. Ik heb wel een warmwaterkruik bij haar gezet voor moest haar temperatuur weer te laag zijn.

Geplaatst:

Dat is heel goed van jou gedaan, Evy! Zo heeft je konijn idd de keuze of ze al dan niet wat extra warmte kan gebruiken! Ik wens je veel succes bij de DA, hopelijk is het niets ernstigs. Hou je ons ook op de hoogte?

Geplaatst:

ik ben net terug van de da. Ik heb ze moeten daar laten. Ze liep rondjes en liep overal tegen, ze waggelde ook. de dierenarts zei dat dit blindheid was. Ze kwijlde en ademde ook heel raar en opeens begon ze stuiptrekkingen te krijgen. De da heeft haar dan een spuitje gegeven om te kalmeren en ze heeft valium gekregen. De da heeft foto's genomen om te kijken of er misschien sporen van lood te vinden waren omdat de symptomen konden wijzen op een loodvergiftiging. Ze heeft niets gevonden dus nu is het wachten op de bloeduitslag waarvan ik morgen de resultaten hebben. Nu eerst de stuiptrekkingen onder controle houden, ze laten eten en dan afwachten. de da zei wel dat het zeer ernstig was en dat ze kan sterven. Dus het enige dat ik nog kan doen is hopen.

Geplaatst:

EC heeft de da ook aan gedacht maar dan zou ze niet blind mogen zijn.

De da denkt nu dus eerder aan een loodvergiftiging of iets anders in de hersenen zoals bv een hersenbloeding.

Ik ga straks eens bellen hoe het er mee gaat. Heb intussen toch nog geen telefoon gehad, hoop dat het zo blijft.

Geplaatst:

Door E.c kunnen konijnen wel degelijk blind worden...heeft ze een soort wolkjes in haar ogen??? Kijk op de site van de Wilhelmina park kliniek in Utrecht daar staat heel goed beschreven wat er allemaal voor een schade door E.c veroorzaakt kan worden..Print het uit en neemt het mee naar je DA...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .