pluis en barrel Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ik krijg net een telefoontje van de da dat beide operaties goed zijn verlopen.Barrel (voedster) is al weer lekker wakker, en Banjer deed op dat moment zijn hoofd weer omhoog.So far so good zullen we maar zeggen.Over een uurtje mag ik ze weer ophalen.:yes:Ik krijg ab, metcam en pijnstillers mee gr Jolanda
Cleo en Jackson Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Oeh fijn over een uurtje al naar huis:D Fijn dat ze weer wakker zijn! Hebben ze dan al gekeutelt en gegeten? Ik mocht Cleo pas ophalen als ze op temperatuur was, gegeten had en gekeutelt vandaar de vraag.(ook kreeg ik cisaral en primperan mee, weet niet of dit altijd zo is, maar als ze niet eten geloof ik wel, ik heb de dag erna ook critical care gehaald om bij te voeren).
pluis en barrel Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 Nou ze zijn weer thuis hoor.Beide zijn nog wel rustig, barrel heeft al een blaadje witlof en een stukje selderij op das positief!!!moet wel dwangvoeren aan het eind van de middag.Ik ben blij dat ze weer thuis zijn.Gr jolanda
Cleo en Jackson Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Oke dus je voedster eet al wat, fijn!! dat is een goed teken!bijvoeren aan het eind van de middag, succes komt goed, heb je dat eerder gedaan (ik niet, maar ging best oke zeker met zn tweeën de ene gaf spuitje aan ander gaf het eten, alleen lukte het me ook)Snap super goed dat je blij bent dat ze weer thuis zijn!
pluis en barrel Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 (aangepast) mevrouw heeft ook alweer gekeuteld en 1 brokje ss op. Ze ligt heerlijk tegen de snuggle safe aan.rond een uur of 5 heb ik beide dwangvoeding gegeven, Banjer heeft nog niet gekeuteld, maar is wel z'n hok aan het verkennen. Hij heeft broccolie, selderij en wortel gegeten.Ik heb carprofen, enrofloxoral, metacloral, critical care en 2 snuggle safe´s mee gekregen.Dwang voeren doe ik alleen en dat gaat prima, ik heb flink met Pluis kunnen oefenen. Groetjes Jolanda 20 mei 2011 aangepast door pluis en barrel
pluis en barrel Geplaatst: 21 mei 2011 Auteur Geplaatst: 21 mei 2011 even een up dateDe nijnen zijn de nacht goed doorgekomen. Ze keutelen beide alsof hun leven ervan af hangt!Ze eten ook allebei weer goed. Volgens het boekje dus, gelukkig maar want de schrik van Pluis zijn overlijden zat er goed in. Even een vraag, als ze allebei goed keutelen kan ik dan stoppen met de darmstimulatie?Ik denk van wel, maar een beetje ruggespraak kan geen kwaad :-)Groetjes Jolanda
Wabbit Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Als de keutels groot en goed zijn (vezels), en de nijnen eten zelf weer goed zou je kunnen stoppen met de dwangvoeding volgens mij. Houd ze wel scherp in de gaten. Medicijnen natuurlijk de opgegeven kuur afmaken.
jrjsieben Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Gaat de goede kant opEn een goede dierenarts zeg dat je zelfs snuggelsafes mee krijg
pluis en barrel Geplaatst: 21 mei 2011 Auteur Geplaatst: 21 mei 2011 Ik ben ook heel blij dat ik deze da per toeval heb leren kennen (spoed opname en hun hadden dienst)Ze lopen nu allebei lekker buiten, de keutels zijn prima. Ik ben blij dat het kritieke stadium voorbij is, Barrel had het erg zwaar gister avond.Het is een zware ingreep die je zeker niet moet onder schatten!!! Ik stop inderdaad met bijvoeren, want ze eten goed en natuurlijk maak ik de kuur af, het gaat niet voor niets zo goed.Gr. Jolanda
Cleo en Jackson Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Wat fijn dat het zo snel goed gaat met je nijntjes!
pluis en barrel Geplaatst: 22 mei 2011 Auteur Geplaatst: 22 mei 2011 Barrel en banjer maken het goed, ik heb gister middag toch barrel nog even 2x moeten bijvoerenhaar keutels werden klein.Vandaag is ze weer helemaal de oude en dat was Banjer gisteren al!Ik moet heel eerlijk toegeven dat het toch wel erg gezellig is een konijntje binnen, maar goed dat gaat niet en ze hebben een prachtig buitenhok met ren.Groetjes Jolanda
Aanbevolen berichten