lekkertjevr Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 hallo, ik heb een vraagje mijn nijntje is gisteren gesteleriseert maar heeft tot nu toe alleen nog maar een paar sprietjes hooi aangeraakt en ongeveer 2 blaadjes andijvie en een paardebloem gegeten ook gaat ze nog heel veel liggen en is wat slomer dan normaal ook heeft ze nog niet geplast en gekeutelt is dit normaal een dag na de stelerisatie of moet ik nu de dieren arts al bellen of afwachten tot vanmiddag we hebben haar gisteren naar 17.00u opgehaald groetjes diana
JoBoris76 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Heb je pijnstiller en een darmstimulerend middel mee gekregen?
lekkertjevr Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 ik heb metacam 0,5 mg 2x daags en cisoral (dit zou zijn om haar darmpjes te stimuleren) 3x per dag meegekregen maar tot nu toe heeft ze niets gedronken nog en alleen een beetje andijvie gegeten en een paar sprietjes hooi en nog niet gekeuteld maak me wel beetje zorgen
JoBoris76 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Je hebt in ieder geval de goede medicijnen in huis. Dat scheelt al een hele hoop. Dat ze zelf al iets eet is al wel een goed teken. Misschien kun je iets van wortelhapje (zonder aardappel) geven en je biks daardoor heen mengen. Science Selective biks zijn erg geschikt om dwangvoer van te maken. Misschien vindt ze het wel zo lekker dat ze dit zelf eet en is ze niet meer groenten gewend? Dan zou je die ook neer kunnen leggen. Peterselie is ook een goede, dat werkt ook eetlustopwekkend.
lekkertjevr Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 ik heb ss in huis dat krijgt ze normaal ook als voer en de da zei idderdaad ook dat je daar een mooi papje van kan maken om te dwangvoeren maar ik weet niet goed waneer ik dan moet beginnen met dwangvoeren omdat ze zelf al wel wat andijvie heeft gegeten uhm ja peterselie is ze gek op ga ik dan ook zo ff halen en af en toe krijgt ze wortel en witlof dus kan ik daar ook wel wat van halen maar wat bedoel je met wortelhapje bedoel je zo een kant en klaarkinderprakje?
JoBoris76 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ja, dat is van Olvarit. Eerste hapje is dat volgens mij. Er mogen absoluut geen aardappels in zitten dus kijk even goed op het potje. En je hoeft het niet warm te maken. Je kunt een paar SS biks weken en dan wat wortelhapje erbij doen. Misschien kun je het even aankijken of ze witlof gaat eten en andijvie. Dat ze wat eet is goed. Succes.
lekkertjevr Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 oke bedankt voor je reacties in ieder geval ik moet vanmiddag sowieso de da nog bellen dat had ze gevraagt dus kijk ook wel ff wat zei er van zegt maar ik hoop dat ze intussen zelf wat meer nog gaat eten ik zal het hier wel laten weten nog ff hoe het veder gaat
Cleo en Jackson Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Zelf had ik critical care als bijvoeding, Cleo had ook enkele sprietjes hooi op en stukje andijvie, ik moest wel gaan bijvoeren met de critical care. Zelf zou ik toch al even de DA opbellen.
jrjsieben Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ze zijn er meestal wel een week ziek van Ze eet al zelf dat is al een hele stap vooruitBeterschap
lekkertjevr Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 heb inmiddels contact gehad met de da en we gaan er straks nog even weer rond half 7 heen met snoopy ze keutelt en eet nog steeds niet wel heeft ze al een plasje gedaan inmiddels zijn we met dwangvoer begonnen en ze kan eventueel opgenomen worden bij de da dan gaan zij haar dwangvoeren ik weet eingelijk niet zo goed wat ik moet doen moet ik haar laten opnemen of zelf dwangvoeren wat zouden jullie doen ?ze is mijn eerste konijntje en de eerst dwangvoeding geven ging net redelijk
jrjsieben Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Dan moet je wel vragen of er snachts ook iemand is in de praktijkAnders kan je haar misschien beter thuis houden Krijg ze genoeg pijnstilling
lekkertjevr Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 ben net terug van de dierenarts haar temperatuur was mooi en er zat ook al ontlasting voor konden we zien we zijn haar nu zelf aan t dwangvoeren en mocht het toch nog misgaan mogen we bellen en langskomenze kon ook al weer darm activiteit horen dus t gaat de goede kant op
JoBoris76 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Fijn om te horen. Hopelijk gaat het snel weer beter.
Cleo en Jackson Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Fijn, beterschap voor je nijntje!En succes met bijvoeren!
lekkertjevr Geplaatst: 21 mei 2011 Auteur Geplaatst: 21 mei 2011 ze is heel goed de nacht door gekomen we werden vanmorgen wakker gemaakt door t gebonk van de hooibal mevrouw zat lekker te smikkelen en heeft inmiddels al 2x gekeuteld dus gaat de goede kant weer op gelukkig en inmiddels wil ze ook al weer een lekkernijtje aannemen uit de hand eerst moesten we het groen steedsin t hok leggen maar nu pakt ze het gretig aan dus we houden haar vandaag goed in de gaten met eten en zolang ze zelf lekker knabbelt en keuteld wilde we niet meer veder dwangvoeren
Wabbit Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Nou beterschap met je patientje, hopelijk komt ze er snel weer bovenop.
Aanbevolen berichten