Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Hee ! Het onderwerp zegt het al '' Colloidaal zilver ''.Weet iemand meschien waar ze het verkopen ?
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 Heb het al gevonden, het wordt ook wel gebruikt als medicatie tegen snot.Omdat daar geen chemische stoffen in zitten en niet schadelijk is.
isa1 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Colloiden zijn deeltjes met 1 of meerdere dimensies in de nanometer schaal (dus kleiner dan een micrometer; oftewel kleiner dan één miljoenste deel van een meter). Het gaat dus om Zilveren nanodeeltjes. Ik weet niet wat je definitie is van chemische stoffen (die zeker niet altijd schadelijk zijn!!), maar zilver colloiden zou ik ook een chemische stof noemen. Weet iemand wat de werking hiervan is? Ik heb geen idee waarom dit snot vermindert. Maar ik denk niet dat dit minder schadelijk is dan bijvoorbeeld een zoutoplossing.
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 Dit was een tip van de DA en het dierenhulpcentrum, en ik neem aan dat hun weten waarover ze praten Anders google je toch even
isa1 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ja, hoor vaker dat het gebruikt wordt:) Maar was alleen benieuwd naar de werking ervan omdat ik er zelf gewoon niet zo bekend mee was.Ik durf zelf ook helemaal geen conclusies te trekken hierover hoor (ben werkzaam in de nanotechnologie, maar niet zozeer op het medische vlak), maar ik vroeg het me alleen af omdat ik weet dat men over het algemeen nog voorzichtig is met het gebruik van metalen nanodeeltjes ivm niet geheel bekende gezondheidsrisico's. Ik vond trouwens na heel snel zoeken dit: Since the 1990s, "colloidal silver", a liquid suspension of microscopic silver particles, has been marketed as an alternative medicine, often claiming impressive "cure-all" qualities. The effectiveness of these products has never been scientifically proven, and in some jurisdictions, it is currently illegal to include such claims in product advertisements.[14] Medical authorities and publications advise against the ingestion of colloidal silver preparations, because of their lack of proven effectiveness and because of the risk of adverse side effects, such as argyria. Maar dit komt van wikipedia, dus ik durf niet te zeggen of dit iets waaraan je waarde moet hechten. Is dit eigenlijk iets wat bij de dierenarts verkrijgbaar is? (Ben gewoon geinteresseerd hoor; ik weet verder helemaal niets van deze toepassing van zilver deeltjes:P)Als mensen je dit aanraden, dan hebben zij er ongetwijfeld goede ervaringen mee!
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 Ze vertelde me dat ik het in een bepaalde winkel kon krijgen of via internet, dus naar mijn idee hebben ze het dan niet zelf...Maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk.Weet wel dat diegene van het dierenhulpcentrum der ook mee bezig is, en dat het in iedergeval al een stuk minder is bij de konijnen die snot hebben. En ik mocht het mengen in water maar in een niet metalen bakje.
ZaZa Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 De werkzaamheid van collodiaal zilver is omstreden.....evenals het gegeven of het mogelijk zelfs schadelijk kan zijn.... Je moet dus zelf weten of je het wilt gebruiken of ziet...... Als je wilt weten waar je he tkan kopen, kan je het beste bij Google zijn, zo moeilijk is dat niet....(let wel: GEEN linken neerzetten hier)
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 Toch schadelijk ?? Maar gewone antibiotca kan ook schadelijk zijn, begin nu wel te twijfelen...
ZaZa Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de werkzaamheid van antibiotica wel aantoonbaar is........ Zou het niet ? :whistle2:
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 Uhm ja, denk het wel.Ik zal de DA nog eens bellen hierover..
isa1 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 De werking van antibiotica is aangetoond, net als de bijwerkingen (wat natuurlijk ook een voordeel is;)). Bij colloidale zilverdeeltjes is dit niet het geval.
Aanbevolen berichten