lo0wiie Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 mijn konijn heb al een tijdje last van een snotneus en soms niezenik heb al een antibiotica gehad van de dierenartsen dan is het weg en dan kom het weerwat moet ik hier aan doenik heb meerdere konijnen en ik wil niet dat die het ook krijgen en om elke maand 40 euro te geven voor antiviotica vind ik ook wel een beetje gekwie kan me helpen
jrjsieben Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Bij welke dierenarts zit je in DordrechtEn wat oor bodembedekking heb je Misschien te stoffigMisschien kan je vragen om duplo injecties Ik zou naar stad en van de ree gaan die zijn kkSuccesMaar als het echt snot is kan het lang duren
moppie1988 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 hoi hoimijn konijn is nu 3 maandjes oud en niest ook heel veel ook verliest hij snotinmiddels door het gedokter is het chronisch geworden je hoeft je er geen zorgen om te maken het is niet besmettelijkwat je wel aan je dierenarts kan vragen is:enrofloxoral dat werkt wel een beetjemaar helemaal is het niet meer weg te krijgen at het precies is weet geen ene dokterveel sterkte ermeegroetjes sabrina
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Hier heeft Reusje ook snotHet speelt al een tijd en ze heeft al verschillende medicaties gehad waardoor het wel wat minder werdt - Enfloroxal ( geen goed resultaat )- Baytrill ( werdt stukken minder ) En we beginnen nu met Colloidaal zilver... Vervolgens zal ze nog een controlen krijgen...
C-Lot Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Hier heeft Joep ook (chronische snot).Het komt en gaat. Gem. 1x in de 1,5 maand heeft hij weer een keer. Best sneu hoor....Het eerste dat ik aan AB meekreeg was: 1. Doxoral, geen gewenste resultaat.2. Enfloroxoral, stukken beter resultaat.3. Injectie, ong. 2 maanden geen snotverschijnselen.4. Afgelopen week weer gestopt met Enfloroxoral. Gaat wel weer beter.
suusevers Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Mijn Lola is net van Pasteurella af. Ze is 3,5 week behandeld met Baytril. Dit is niet altijd de beste AB. Duplociline wordt ook vaak gegeven, meestal als het in een gevorderd stadium is. Of Lola het chronisch heeft, weet ik niet. Hoop het van niet. Het kost idd geld en tijd, maar ja...ik vind dat je dat moet beseffen als je een dier aanschaf. Of het besmettelijk is, weet ik niet. De 1 zegt van wel, de ander niet. Voor de zekerheid heb ik mijn konijnen twee maanden uit elkaar gehouden.1 ding is zeker: lastig is het wel. Dus bij deze heel veel succes.met je konijntje!
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ik moet wel zeggen, Reusje heeft wel snot maar Snuifje zit ook bij der en heeft het dus helemaal niet.Der is kans dat het chronisch is, maar ook dan gaan we ervoor natuurlijk.Huisdieren zijn niet goedkoop, en vindt dat men dat ook moet realiseren voordat ze eraan beginnen....( de dames & heren die hier op bb zitten doen dat zeker ) maar der zijn veel buitenstaande die het niet doen
lo0wiie Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 ja ik heb veel op internet zitten lezen dat het besmettelijk is maar me andere wener heb er ook een lange tijd bij gezeten en die heb het ook niet ze heb er veder geen last van ze eet en drink goed ze speel goed alleen ze blijf die snot houden het is ook geen klein konijn maar ik geef liever 100 euro aan me konijn als ze er vanaf is maar als het niet help is het gewoon je geld in de put gooien eigenlijk dus vin t dan zonde elke keer medicijnen te geven en elke keer medicijnen lijk me ook niet goed
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ja inderdaad, hier is reusje ook niet klein ( duitse reus ) en de dames zitten ook al langere tijd bij elkaar. en ik geef je ook zeker gelijk om 100 aan een konijn uit te geven zodat ze er vanaf zijn, en als het niet helpt dan is dat jammer maar van proberen kun je leren !
jrjsieben Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Bij welke dierenarts zit je in Dordrecht ja ik heb veel op internet zitten lezen dat het besmettelijk is maar me andere wener heb er ook een lange tijd bij gezeten en die heb het ook niet ze heb er veder geen last van ze eet en drink goed ze speel goed alleen ze blijf die snot houden het is ook geen klein konijn maar ik geef liever 100 euro aan me konijn als ze er vanaf is maar als het niet help is het gewoon je geld in de put gooien eigenlijk dus vin t dan zonde elke keer medicijnen te geven en elke keer medicijnen lijk me ook niet goed
Aanbevolen berichten