Ga naar inhoud

Help, mama voedster oogt niet oke.


teddytjes

Aanbevolen berichten

Nou ben net thuis......Met Bloem gaat het redelijk. Ze beweegt ietsje meer maar nog niet echt. Ze zit in het huisje of in de wc.....Als ik dr een beetje sla aanbied wil ze dat wel maar ze komt er niet achteraan ofzo, dus niet te lokken...... Ze is nog steeds droog. Bakje van vanochtend is niet leeg dus denk dat zij er niet veel van gehad heeft. Hooi was wel zo goed als op.

Haar oortjes staan wel alert en mooi omhoog en ze kijkt opzich ook wel oke uit haar oogjes.

Kan niet echt veel keutels van dr vinden van de gehele dag en de wc zit ook niet zo vol als andere dagen......

Ik zal de kooi even open doen zodat het gezinnetje er even uit kan, misschien dat ze daarvoor wel in de actie komt....

Ik hou jullie op de hoogte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou toch gaan vanaaf dan heb je nog normaal tarief

Anders moet je dadelijk in het weekend met spoed

Want een konijn wat zolang niet eet verkeerdt dadelijk in kevensgevaar

De darmen komen stil te liggen

Ga je er nog mee naar de dierenarts ?

Ik denk dat we erg blij kunnen zijn!!!:party:

Na het eten heb ik hun kooi even helemaal schoon gemaakt. Hele rataplan eruit gehaald en de dames en heren er even uit.....Bloem bleef eerst even in de kooi en alleen de kids aan de wandel. Dat was even de gelegenheid om haar even te verwennen met wat groente. En toen gebeurde het wonder.......Bloem ging ook uit de kooi en laat zelfs plassen achter (maar even tolereren) en hupste net weer lekker achter dr kids aan!:yes:

Dus de dierenarts doen we dus niet.

Zoals het er nu uit ziet gaat het dus zeker de goede kant met haar op! Ik ben erg blij, blij, blij!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar !!!!!

Misschien was ze even kraammoe...

Ben ik ook wel eens, ondanks dat de laatste kraamtijd al weer 16 jaar achter me ligt, maar toch...

Ik snap haar wel.........

even serieus:

Houd haar goed in de gaten, maar dat doe je al...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar !!!!!

Misschien was ze even kraammoe...

Ben ik ook wel eens, ondanks dat de laatste kraamtijd al weer 16 jaar achter me ligt, maar toch...

Ik snap haar wel.........

even serieus:

Houd haar goed in de gaten, maar dat doe je al...

Hahaha..........dat heb ik ook wel gedacht, daarom had ik haar gister en daarvoor ook al even zonder de jeugd om dr heen uit de kooi. Gewoon even lekker alleen. Ze voelt ook dunnetjes, kan ribbetjes tellen......

Ik herken dat ook wel, van mij is iets korter geleden. Mijn oudste is net 7....:D

Ze ligt en loopt nu weer even lekker rond in de kamer. jonkies laten dr nu ook weer wat meer met rust nu ze weer wat beter oogt. Over ongeveer een 45 min is het officieel weer voedertijd dus ben benieuwd of ze dat ook weer toelaat.

Vanavond voor het naar bed gaan nog even een kruikje in de kooi en dan een goede nacht draaien dacht ik zo (is voor ieder wel even goed geloof ik.....hahaha.)

Ik vind het in ieder geval erg fijn dat je dit soort dingen hier ook kunt delen. Word de last iets minder zwaar van...

Ik houd haar zeker goed in de gaten want dit wil ik niet weer!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat Bloem weer aardig de oude is.

Ik heb dan nog wel even het volgende.....Normaal voed ze de jongen rond half 23u maar eergisteren heeft ze dat niet gedaan omdat ze dus niet goed was en gisteren heeft ze dit ook niet gedaan.

Betekend dit nu dat het nu dan klaar is met de voedingen en dat de jongen dus niet meer bij haar drinken? Kan dat, ze zijn nl nu 5,5weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nop ik mag niet eerder weg. Heb nog met mijn collega gesproken of zij mijn laatste minuten wil waarnemen maar ging niet dus is naar huis en ik zit hier nog.

Baal er ernorm van! Grrrrrrrr............maar goed zonder inkomen kom ik natuurlijk ook nergens meer........dus is ook niet echt reeel.

Vanochtend nog wel even een kruikje gegeven dus hoop dat de jongen haar ook wat met rust gelaten hebben zodat ze wat kan opknappen.

Ze was vanochtend in ieder geval wel weer schoon van onder dus dat was dacht ik een goed teken maar verder was ze nog het zelfde als gisteravond.

Dus hoop geen rare tafrelen aan te treffen als ik thuis kom en hoop er eerder te zijn dan de kidz van ons zodat als er iets is dat zij dat niet zo bot hoeven mee te krijgen......

Ow mijn god. Als mijn collega's zo zouden reageren zou ik ze de volgende keer ook naaien. Wat zeg je? Jouw kind ziek? Nee sorry blijf maar want dat is geen goede reden ;) Daarnaast zou ik mijn verhaal kracht bij zetten en zeggen IK HEB EEN AFSPRAAK GEMAAKT, desnoods bij de tandarts ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanochtend naar de DA geweest. Zaterdag leek ze de oude maar zondag ging het in de loop van de dag weer achteruit. Vanochtend als 1e in de rij bij de DA.

Conclusie....................het gaat niet zo goed met Bloem :( Hij heeft er flink wat medicijnen in gepompt en moet thuis dwangvoeren met wortelpap en een ander soort van energie gevend spulletje wat de darmen ed weer opgang moet helpen, en daarnaast nog medicatie elk uur....

Morgen moet ik de DA bellen om te vertellen hoe het gaat.

Ik baal er zo ontzettend van......Ik dacht op een gegeven moment dat ze gewoon het moederen zat was......O wat ben ik een rund dat ik daar ingetrapt ben :grrrrrr:.

Zover de DA kon inschatten zit ze ws nog aan de goede kant van de lijn betreft genezen en niet meer te genezen, dus dat voelt wel goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Heb dit nog nooit eerder gehad en op zich ziet ze er niet ziek uit. Daar waar ik het aan merkte dat er iets niet klopte was dat in een kooi waar 7 nijnen zitten (voedster + 6 jongen) er ineens veel minder eten en drinken op was en minder op de wc gedaan werd.

Maar goed ik ga haar nu super verzorgen en hoop dat het allemaal weer goed komt met haar.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ws gelijk na de maag. Vandaar de overvolle maag.

Dus nu elk uur med. en dwangvoeren en drinken en dan morgen de DA weer bellen om te vertellen hoe het met dr gaat.

Volgens hem heeft ze een kans van herstel dus daar gaan we vanuit!

Ze oogt nu al een stuk beter. Heb haar al verschillende keer iets gegeven en heb haar net zelf weer iets zien drinken en dat is een goed ding lijkt mij. Nu de rest nog! Dat ze zich beter voelt op dit moment, kan natuurlijk ook zijn omdat hij haar nog al wat prikken heeft gegeven voor spoedig herstel zonder pijn....

Volgens de DA hadden ze daar net weer allemaal nieuwe info over gekregen hoe een konijn meer kans op herstel te bieden dus dat treft dan maar weer een geeft weer goede hoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat te denken aan ananas en appel......Is ook goed voor zwangere en voedende moeders die wat probleempjes hebben :) En die zag ik er tussen staan. Ga het eens proberen.

DA maakte daar ook een opmerking over om verse ananassap te geven als ik er zin in had omdat het misschien iets aanvullend kan doen maar is niet een verplichting.....en het is natuurlijk en niet farmaceutisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .