Ga naar inhoud

Help, mama voedster oogt niet oke.


teddytjes

Aanbevolen berichten

Ik heb een nestje van 6 die 5 weken en 1 dag zijn.

Eind van de middag kwam ik thuis van het werk en zag voedster (Bloem) in de wc liggen. Het zag eruit alsof ze het als verkoeling deed. Voor zover ik weet zat er ook een jong bij. Dus nog geen alarm bellen.

Kort daarop (tijdens eten koken) begonnen de jongen een soort van rangorde stoeien in de kooi. Bloem zag er niet vrolijk van en dus heb ik dr uit de wc gehaald, ook omdat ik die schoon moest maken, en haar alleen uit de kooi gezet om even rust te krijgen.

Ze heeft gelijk haar rustplek in huis opgezocht en is er niet meer weggeweest.

Nu, omdat ik naar bed wil, heb ik dr even bij mij gepakt (na natuurlijk even af en toe bij dr te kijken en ze zag er alert uit) en toen voelde ik dat ze van onder helemaal onder de plas zat. Gelijk alles gecheckt maar nergens plas op de vloer. Even met dr geknuffeld wat ze erg lekker leek te vinden en toen terug bij dr kids want het is bijna voedertijd.

Dus in dr kooi dook ze vrij direct in een huisje, wat ze eigenlijk nooit doet.

Ik had wel het idee dat ze kouwelijk aanvoelt.

Toen ik 2 tellen geleden de tassen voor mijn eigen kids wilde klaarzetten lag een jong er ook zo bij als zij (leek wel dood!) maar gelukkig was niet zo. Toch vond ik hem ook iets kouwelijker aanvoelen dan de rest van de kidz. Ook zag ik dat hij ook als enige een natte onderkant heeft.

Enig idee wat dit is????

Wat moet ik hier mee???

Komt dit vaker voor???

Ik moet morgen weer werken en ben dus niet eerder dan eind van de dag weer thuis en baal hier ontzettend van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

eten kan ik niet controleren omdat ik de hele dag weg ben geweest en vanavond uit dr kooi is geweest en in het huisje.

daarnaast zijn er nog 6 die meeeten. wat wel opviel was dat vandaag de bak niet leeg was wat normaal wel zo is.

ze keutelt wel.

temperaturen wil niet goed en wat ik krijg is 36 graden......

er zit nog wel actie in want ze sputterde wel even tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt niet goed. Bij coccidiose hebben konijnen een waterachtige diarree. Het kan ook zijn dat er iets mis is met de melkgift. Of dat het is durf ik niet te zeggen. Ik zou de dienstdoende dierenarts bellen en daar desnoods nu nog langs gaan, zeker als je morgenochtend niet kan. Snapt je baas het niet als je morgen later begint om naar de dierenarts te gaan ?

Zorg dat ze drinkt en leg er desnoods een kruik of snugglesafe bij in het hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed. Maar huisje laten staan zodat de jongen dus even geen voeding van dr hebben vanavond (eten en drinken verder goed naast dat van haar) en dat zij haar rust krijgt???

Nee dat keurt hij nooit goed en ben ik mijn baan kwijt! Dat kan ik niet trekken op geen enkel front.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na gisteravond ligt er geen keutel van haar meer in de kooi.

heb haar net een klein stukje sla aangeboden en dat eet ze wel op.....:)

ze heeft ook oortjes omhoog en glans op dr oogjes maar verder zit er weinig in.......

kijk het vandaag nog even aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dat ook graag gehad maar helaas. Ze zitten binnen en daar kan dus niemand bij. Diegene die wel een sleutel hebben willen dat soort dingen niet doen :(

Ben nu de minuten aan het aftellen en dan snel naar huis om te kijken hoe het met dr gaat. Hoop van een stuk beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nop ik mag niet eerder weg. Heb nog met mijn collega gesproken of zij mijn laatste minuten wil waarnemen maar ging niet dus is naar huis en ik zit hier nog.

Baal er ernorm van! Grrrrrrrr............maar goed zonder inkomen kom ik natuurlijk ook nergens meer........dus is ook niet echt reeel.

Vanochtend nog wel even een kruikje gegeven dus hoop dat de jongen haar ook wat met rust gelaten hebben zodat ze wat kan opknappen.

Ze was vanochtend in ieder geval wel weer schoon van onder dus dat was dacht ik een goed teken maar verder was ze nog het zelfde als gisteravond.

Dus hoop geen rare tafrelen aan te treffen als ik thuis kom en hoop er eerder te zijn dan de kidz van ons zodat als er iets is dat zij dat niet zo bot hoeven mee te krijgen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop adt je collega een reden had, anders vind ik het niet erg collegiaal, maar goed wie ben ik..

Zonder inkomen zit je idd nergens, ik hoop echt dat alles goed gaat met haar en dr nestje!!!

Goed dat je kruikje hebt neergelegd, kan ze zelf kiezen of ze er tegenaan wil kruipen!

Fijn dat ze schoon was:) Ik hoop natuurlijk ook dat je geen rare taferelen aantreft. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar mssn kunnen zij eventueel aan je vertellen hoe het gaat met je konijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .