Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal! Ik ben nieuw in de konijnenwereld en dus ook op dit forum! :yes:

Ik zit meteen al met een groot vraagteken!

Ikzelf heb 2 zwarte dwergjes: Basje en Bessie. Ze zijn ongeveer 10-11 weken oud volgens de verkoper. Ik heb sterk mijn twijfels, want Basje heb ik na enkele dagen al apart moeten zetten omdat'ie Bessie niet met rust wilde laten :$

Nu, mijn zus had uit dezelfde nest een grijs dwergje, Snuffel en een andere zus heeft een wit dwergje, Tijger, uit een ander nestje.

Maandag zijn we naar de DA geweest om ze allemaal te laten inenten tegen RHD.

Basje en Bessie wogen beide +/- 600 gram, Tijger woog +/- 500 gram, maar Snuffel woog slechts 350 gram!

Het was ons wel opgevallen dat Snuffel rustiger was dan de anderen, maar eten leek hij wel goed te doen. Hij had wel een ontstoken oogje gehad, maar dat was met wat boorwater op een dag of 2-3 verholpen.

Die maandag dus, was hij wel héél erg rustig en maakten we ons wat zorgen. We hebben dit ook tegen de DA gezegd, maar zij heeft na haar onderzoek (tanden, oogjes, oren, voelen aan de buik) toch het vaccin toegediend.

Daarna ging het plots heel snel achteruit met Snuffel! Toen we hem thuis terug in zijn buitenhok zette, was hij slap. Aanvankelijk dachten we dat hij een beetje versuft was door het spuitje, want de DA zei dat ze er misschien wel even last van konden hebben. Naarmate de tijd voorbij streek, ging het toch slechter en hebben we hem binnengehaald, warm gehouden met een kersenpitje en geprobeerd om hem dwangvoeding te geven. Het heeft helaas niet mogen zijn, want even later is hij toch gestorven :'(