Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1 konijn van mij die heeft plakpoep dus niet de bdk want ze zijn net zo groot als een gewoon keuteltje

maar dan heel zacht

nu lees ik dat een konijn dan op een hooi en water dieet moet maar nu komt het probleem het is net bij de konijn die geen hooi eet

hoe kan je er nog meer voor zorgen dat het over gaat.

groente geef ik nu al 4 dagen niet meer alleen haar ss krijgt ze en dan 25 gr per dag en onbeperkt hooi wat ze dus al maanden niet meer pakt.

ondertussen heb ik al 4 verschillende kruidenhooi geprobeert en gewoon hooi en weidehooi en hooi vers van een boer.

hoe kan ik er voor zorgen dat haar keutels weer normaal worden?

eerst dacht ik dat het aan haar antibioticakuur lag maar dan had het al eerder moeten zijn want die gebruikt ze nu al twee weken en het is sinds een dag of 2 dat ze zachte keutels heeft

Geplaatst:

Mijn hondje krijgt wel altijd na een ab kuurtje diarree. Het is ook altijd even na afloop van het kuurtje. Het duurde ook even voor ik het in de gaten had.

Geplaatst:

ze is nu 2 keer in 6 weken tijd geopereerd aan haar haakjes en voor de eerste operatie at ze wel altijd goed hooi.

maakte niet uit wat voor soort of merk ze at echt alles en sinds die eerste operatie moet ze er niks meer van hebben ze likt er aan meer ook niet.

ik heb al hooi thee geprobeert maar dat pakt ze ook niet.

dus nu is ze 2 weken geleden geholpen aan haakjes en de nieuwe afspraak staat al weer over 4 weken.

Geplaatst:

Dan zou het mss daar aan kunnen liggen dat ze geen hooi eet.

Mss kun je even contact opnemen met je dierenarts. Zij weten beter wat je nu het beste kan doen met je konijn, denk ik.

Geplaatst:

was dat maar dat de dierenarts het nog wist

daar was ik afgelopen maandag voor nacontrole van de ontsteking die ze had en zelfs hij weet het niet meer.

ik heb 4 soortenkruidenhooi gehad

gewoon hooi , hooi vers van een boer,weidehooi en hooi thee gemaakt

ook heb ik alle tips al gebruikt hier bv wat vochtig maken maar niks helpt.

ik heb een hooiruif een hooibal en hooi in een mand dus ze heeft ook nog keus waar ze het uit kan pakken.

dus de dierenarts zei ook ik weet het niet meer laat het dan maar zo en dan moet ze elke 6 weken maar geopereerd worden.

Geplaatst: (aangepast)

Vervelend dat de dierenarts het zelf ook niet meer weet.

Dan heeft het idd geen zin om hen hierover nog te bellen.

Heb je verder wel een goed gevoel bij deze dierenarts?

Zo niet, dan zou je voor een second opinion naar een andere (konijnkundige) dierenarts kunnen gaan.

aangepast door Joseeke
Geplaatst:

Raar dat je dierenarts dit niet meer weet. Behalve dat mijn konijntje bij de medewerkers van de praktijk erg bekend is, staat al zijn medische informatie ook in het systeem; hieronder ook de halfjaarlijkse controle en inenting. Als ik met Kodi kom, worden ook zijn 'kwaalgebiedjes' altijd even mee 'gecontroleerd'.

Tandproblemen kunnen inderdaad terugkomen. Misschien dat het 'probleem' nog niet weg is. Voor het malen van hooi heeft een konijn goede kiezen nodig....da's dan ook de reden dan Kodi geen hooi meer eet....hij heeft geen kiezen meer. Hij krijgt nog wel gewoon gepureerd voer (supreme mature = extra vezels) en 'zacht' versvoer. Zijn ontlasting is echter niet anders dan vroeger. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Geplaatst:

hoi

ik zit al bij een konijnkundige dierenarts de Boeverijen staat hier ook op de lijst.

hij heeft de laatste keer wel gezegt dat ze echt een heel slecht gebit heeft.

maar vind het zo raar dat ze voor de eerste operatie wel gewoon hooi at

Geplaatst:

Hmmm wat lastig en irritant als je niet weet wat je eraan kan doen. Heeft ie nog steeds plakkeutels?

Ik zou niet weten wat je er verder nog meer aan kan doen, succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .