florien Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 hallo, we vroegen eens aan onze dierenarts om mijn konijn te laten castreren maar toen zij ze dat daar vele risco's aan verbonden zijn dat het konijn niet meer wakker komt uit de verdoving zij raadde het ons af is hier iemand die hier evaring mee heeft of dierenartsen op bunnybunch :$
Joukje Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Ik heb vele dieren laten castreren van Degoe, cavia tot konijn maar er is geen enkel dier van mij die niet uit de narcose kwam. Wel moet je een dierenarts opzoeken die ervaring heeft met het castreren van konijnen. Wij hebben een hele goede dierenarts, daar ben ik super blij mee.
Lianne22 Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Als je DA een castratie (ram?) af raadde zou ik zeker niet bij die DA mijn konijn laten castreren, want dat vind ik wel heel vreemd eigenlijk hoor.. Castratie van een ram is een redelijk simpele ingreep, en ik denk dat bijna alle rammen van bunnybunch wel gecastreerd zijn, zelden dat er iets fout gaat.
Valentijntje Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Als het idd over een ram gaat dan begrijp ik het niet. Mijn DA doet de castratie tijdens het spreekuur. Is zo gepiept.
Lianne22 Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Nog even iets toevoegen: wat natuurlijk niet de bedoeling is zomaar je konijn naar de eerste de beste DA brengen voor castratie omdat het maar een kleine ingreep is. Wees kritisch welke DA jij deze ingreep toe vertrouwd. Op deze lijst http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html kun je zien of er een konijn kundige DA bij jou in de buurt is. De DA die het je afraadde zou ik de ingreep dus ook niet aan toe vertrouwen.
Dollie Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Ik ken zo ongeveer meer gecastreerde rammen dan ik tellen kan, denk ik. Geen enkele ingreep onder narcose is zonder risico, maar dat risico is bij een goede dierenarts met een goede narcose (gasnarcose bijv.) echt maar klein. Al mijn konijnen, zowel de rammen als de voedsters, zijn gecastreerd en ze zijn allemaal gewoon weer uit de narcose gekomen. Zelfs mijn rammetje van zes jaar.
JoBoris76 Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Rammetjes hoeven niet perse onder narcose. Ik heb Binky destijds onder plaatselijke verdoving laten castreren en dat is ook goed bevallen maar ik zou toch wel een goede KKDA zoeken.
Aanbevolen berichten