Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn konijntje Lola heb ik sinds gisteravond binnen zitten, omdat ze constant op haar zij viel en met haar buik over de "grond" sleepte. Zelfde heb ik gehad met mijn andere konijntje en daar heb ik medicijnen voor gekregen (darmstimulerend en pijnstillend) bij DA. Heb mijn meisje ook maar dezelfde medicijnen gegeven:$ en het leek erop dat het weer beter met haar ging. Ze heeft weer iets hooi gegeten, maar volgens mij nauwelijks gedronken of brokjes gegeten. Oppakken is een drama (zo ook met de medicijnen). dus ik hoop niet dat ik haar moet dwangvoeren.....

Als het vanmiddag als ik terug kom van mijn werk (ga wel eerder weg) en het is nog niet beter, ga ik natuurlijk de DA bellen....(ook een drama, vorige keer was konijn compleet panisch). Iemand ervaring met haar gedrag?? Ze knarsetand niet en ze was eind van de middag nog aardig levendig......

Geplaatst:
Ik zou haar niet alleen laten als ze er zo aan toe is

DA bellen

Ik moest toch echt werken... maar ben dus eerder weggegaan. Het ging toen ik thuis kwam nog niet zo goed. Heb de dierenarts opgebeld en mocht langskomen op inloopspreekuur (druk:arf:). Daar bleek dat ze haakjes op haar kiezen had en die zijn er afgeslepen onder narcose.....

Thuisgekomen kon ze door het roesje niet op haar pootjes staan... en heeft ze een groot gedeelte van de avond maar in een hoekje gezeten. Heb er maar een handoek overheen gelegd om haar warm te houden.

Later heb ik haar met een spuitje wat hooiwater gegeven en hetzelfde geprobeerd met geweekte biks...

Water wilde ze wel hebben! biks hebben we op een gegeven moment maar met een lepeltje geprobeerd...

Vanmorgen was een groot gedeelte van het hooi wat in haar hok lag op, dus ze heeft gegeten en gedronken.

Als het vanavond weer goed gaat, maar ze weer naar haar vriendje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .