Ragna Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Hallo allemaal,Mijn konijn heeft net toen ik het niet zag een takje vd tomaten gegeten.Nu ben ik een beginner met konijnen, maar lees dat dit giftig is.Is het heel erg en wat kan ik doen?Alvast bedankt!!
BorLot Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Heb hier geen ervaring mee, maar zou het zeker goed in de gaten houden, en als er iets niet goed is, meteen naar de DA!
elnienkjo Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Gewoon goed je konijn in de gaten houden en hooi en groenten geven om het te verdunnen in de maag. Bij verandering van gedrag zoals het stoppen met eten of lusteloosheid de dierenarts inschakelen.Sommige giftige planten ed., zijn niet dodelijk bij één keer eten, maar dan bouwt het gif zich op wanneer ze dit vaker eten en dan kan het heel schadelijk zijn.
Tao_Gini Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 tomaat is van de nachtschaduwfamillie, die enorm giftig is. Ik zou het goed in de gaten houden en zodra je vreemd gedrag (gaan liggen, verliggen, luiheid, opgezwollen buik) ziet zo snel mogelijk naar de DA. Als deze niet van wacht is, bellen want Nachtschaduw kan dodelijk zijn!
Ragna Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Heel erg bedankt voor jullie reacties,ik zal het goed in de gaten houden.
Tigger Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 tomaat is van de nachtschaduwfamillie, die enorm giftig is. Ik zou het goed in de gaten houden en zodra je vreemd gedrag (gaan liggen, verliggen, luiheid, opgezwollen buik) ziet zo snel mogelijk naar de DA. Als deze niet van wacht is, bellen want Nachtschaduw kan dodelijk zijn! Net zoals aardappelen! Even een kleine toevoeging
Aanbevolen berichten