Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Mijn konijn Lizzy loopt heel moeilijk, ze draaid met haar billetje naar een kant. Beetje in een bocht. Ze hebben foto`s van haar heubjes gemaakt en daarop was alleen een beetje artrosse zichtbaar maar niet noemens waardig. Ze vermoeden dat ze de ec parassiet heeft. ze heeft vitamine b gehad en ook pijnstilling en panacure. Maar het word maar niet beter. Haar achterpoten functioneren niet goed, wat ik al zei haar billetjes draaien een kant op bochtje naar rechts zeg maar. De eerste stapjes zeg maar gaan goed en daarna gaat het weer minder goed, 1 voetje staat dan een beetje naar binnen.

Weet iemand of ec ook pijnlijk is. Ik wil niet dat ze pijn heeft. Ze is zo lief, eten en drinken doet ze gewoon, wel minder fanatiek als vroeger maar ze is ook al 7 jaar.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ja ik zie al verbetering. Ze doet nu al langer gewoon het bekende konijn loopje. (hoe een konijn lopen moet) eerst sleepte ze de pootjes achter zich aan.

Maar als ze langer buiten is gaat het weer slechter. Maar goed het is al verbeterd

Geplaatst:

Mijn konijn heeft hetzelfde en wordt nu ook behandeld. Ik heb ergens gelezen op BB dat de parasiet nooit helemaal uit het lichaam zal verdwijnen, zo kan het later nog verschijnselen geven dat je opnieuw zal moeten behandelen. Ook weet ik dat een scheef kopje soms altijd een beetje scheef kan blijven staan. Die scheve achterpoten, ik zou het niet weten, ik hoop dat dat helemaal over zal gaan :) ook bij de mijne hihi..

Geplaatst:

Ik gaf Lizzy eerst altijd via een spuitje in haar mond de medicijn maar dat vond ze niet prettig. Nu doe een een beetje water in haar drink fles en daar de panacure in. zodra ze het opgedronken heeft vul ik de fles weer tot boven met gewoon water. Dan heeft ze niet meer de stress. Het werkt prima en de dierenarts zei dat het gewoon ook zo kan.

Geplaatst:

als ze het op heeft, dan vul ik het nog een beetje met water en schudden tot het water helder is. Dan vul ik hem weer helemaal. de de dag erna weer van voor af aan. Dierenarts zei was goed.

Geplaatst:

Jawel,

Kijk s`morgens zie ik dat Lizzy dorst heeft, dan pak ik het fles je een doe daar een beetje water in, met pannacure. Ze drinkt dan en zodra ik zie dat het leeg is. Pak ik het flesje en doe weer een beetje water er in. Ik schud er dan mee omdat het restant panacure op de bodem is. Dan laat ik haar weer drinken. En als dat op is doe ik weer water er in. Lizzy krijgt maar 1.6 panacure dus dat water is snel helder. Als het helder is krijgt ze gewoon een volle fles water. De dag erna doe ik hetzelfde.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .