Valerie Bauwens Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Zoals eerder gezegd at mijn konijn ( 2 jarige voedster) gisteravond niet meer, en waren haar poepje en achterpootjes nat van de plas. Vandaag is alles terug normaal.. Het kan een blaasprobleem zijn las ik op internet, heeft iemand hier ervaring of meer info over, alle info is welkom. De DA zei gewoon kom er maandag mee langs, dus daar schiet ik niet veel mee op.... x
Marg Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 urinebrand. Als het erg wordt wassen in een bak met lauw water, droogdeppen en fohnen, omdat het anders de huid gaat irriteren en ze kale plekken krijgt.-Het kan komen door zwakte, dat ze het gewoon laat lopen.-door blaassteen, blaaszand. -Ook heb ik gelezen dat er iets met haar bekken kan zijn, waardoor ze niet in een goede houding kan gaan zitten, en het over haar heen loopt.
Bianca Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Zoals Marg al zei heet dat 'urinebrand', google daar maar eens op. Ik heb pas geleden hier een paar lange antwoorden geschreven over blaasproblemen bij een konijn wat veel kleine plasjes deed: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/49357-overal-nergens-plassen-op-de-tegels.htmlVerder kan urinebrand een symptoom van E.Cuniculi zijn en dat is een hele ernstige parasiet, maar het kan goed aflopen zolang je er maar op tijd bij bent. Zorg dus dat je DA daar goed controleert. Als hij er niks van weet dan heb je geen KK DA en kun je beter een andere zoeken.
Valerie Bauwens Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 Bedankt!!! Het rare is dat nu alles terug in orde is...De DA zei om het gewoon wat op te volgen. Zou ik er nu nog mee gaan nu alles terug ok is?
Marg Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Ik zou even wachten of er andere verschijnselen komen. het onderzoek naar E.cuniculi is erg ingewikkeld .. Dat zou ik doen.
Aanbevolen berichten