Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zag vanmiddag ineens een flinke kale plek boven Nick zijn oog. Ik heb het even goed bekeken, het is echt kaal, het is niet rood of schilferig, geen wond en ook geen bloed...

Het viel me wel op dat Nala op die plek veel zit te wassen, en ook niet erg zachtaardig. Het lijkt ook of ze soms niet alleen likt maar ook knaagt ofzo... Nick laat het wel gematigd toe.

Kan zij dit gedaan hebben? Wat is het anders?

Geplaatst:

Ik lees idd weleens dat voedsters de ram 'kaalplukken' of 'kaalwassen' als je nala flink ziet wassen op die plek en de huid er normaal uitziet zou dat wel de oorzaak kunnen zijn.

Geplaatst:

kan ik er iets opsmeren dat Nala er minder aan gaat likken of gaat Nick dat er dan ook afpoetsen...?

De plek loopt nu van zijn neus tot over zijn oog, ong 1 cm breed, hij ziet er niet uit...

Geplaatst:

Mijn ram heeft ook een kale plek aan de binnenkant van zijn oog. Het was eerst nattig dus heb ik het schoongeveegd maar nu is er gewoon huid weg en is het een beetje rood. (ong 1,5cm) Hij lijkt er geen last van te hebben. Ik ben wel onlangs overgeschakeld op stro als bodembedekker, kan het daaraan liggen? Verder kan er niks bij hem komen, hij gedraagd zich ook niet anders tov obsessief wassen ofzo.

Geplaatst:

Ik ben gister dus bij de DA geweest en het is een veel voorkomende ziekte bij konijnen. Hij heeft de vieze en slechte haren weggeplukt en het is nu een rode vlek geworden. Aan zijn andere oog begon het ook een klein beetje te komen. Helaas is er niks om te voorkomen. Ik heb wel medicijnen meegekregen, oog vloeistof en een zalf die ik 2x per dag moet aanbrengen. Hij vind het niet echt leuk maar ja, tis nie anders :) De DA had het er over dat het chronisch zou kunnen zijn :( Wat ik echt heel jammer zou vinden, ik heb het konijntje pas 5 maanden (hij is ong 1jaar). Konijn van me zus heeft dit ook 3 jaar lang gehad maar die was pas 5jaar toen hij het kreeg. Mijn konijn wast zich wel steeds na de behandelingen kan dit kwaad? Ik heb wel het idee dat ik het goed erop smeer.

Geplaatst:

Het was n ingewikkelde naam voor mij...Heb hem niet onthouden. Heb wel de namen van de medicijnen... Aureomycin oogzalf en Fysiol oogdruppel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .