Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

een van mijn konijnen heeft soms een soort van diarree of het zijn blindedarm keutels...

mijn als de Sammie het heeft dan heeft bertje het na een paar uur ook en dan de volgende dag gaat het weer over maar ik denk niet dat het blindedarmkeutels zijn want ze poepen het overdag.... ik maak me er een beetje zorgen over omdat ze nog jong zijn.

aangezien mijn konijn 3 weken geleden overleden is en voor dat zij zo ziek werd dat ook had maak ik me er dus wel zorgen over.

ik hoop dat jullie weten of er iets is of niet

Geplaatst:

bedankt voor je hele snelle reactie,

ze krijgen biks ik weet niet of het teveel is maar's avonds rond 7 uur is het bakje helemaal leeg en dan eten ze nog hooi.

verder krijgen ze allebei een klein sprietje snuffelblad (intratuin)

ze drinken wel best veel.

Geplaatst:

Je kunt het beste een afgepaste hoeveelheid biks geven. Ten eerste, omdat ze hun BKD kunnen laten liggen door teveel voer en ten tweede omdat hooi het belangrijkste is. In principe moeten ze dus niet de hele dag eten hebben staan. De meeste mensen hier geven 2x per dag een beetje biks en de rest van de dag moet er hooi gegeten worden.

En BDK kunnen de hele dag gegeten worden. Hier zie ik ze er soms 's ochtends van eten en soms ook pas 's middags. Er zit geen tijdschakelaar op de productie van BDK. Die komen, wanneer ze komen en dan moeten ze dus opgegeten worden.

Als ik jou was, zou ik eerst eens de hoeveelheid biks gaan afwegen en ze dus min of meer volgens de richtlijnen gaan voeren (vanuit de richtlijn kun je gaan bekijken, of ze meer of minder nodig hebben). Als ze nu teveel krijgen, zouden ze hun BDK op moeten gaan eten, als ze minder biks krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .