Hart16 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Hallo allemaal, Ik heb inmiddels 2 maanden geleden een rasloze voedster gekocht. In de winkel (lag niet in de planning, zie mijn eerdere discussies) waar ik haar kocht gaven ze aan dat ze 'zeker 4 kilo' zou worden. Nu was ze best wel groot voor een konijn van 11 weken (1,3 kilo om precies te zijn). Ze is nu 4 maanden oud, en ze weegt 'maar' 1,7 kilo. Ik vraag me af, hoe snel moet zo'n diertje nou groeien? Ik heb haar in het begin gevoerd naar wat ik dacht dat ze zou gaan wegen maar toen at ze haar blindedarmkeutels niet meer, en ging ze nat keutelen, dus daar ben ik mee gestopt. Ik voer haar nu naar gewicht, en het gaat prima met haar. Als ik kijk naar meneer is ze ook niet mager. Ze heeft wel erg grote en lange achterpoten. Wie weet raad? Groetjes, Jolanda
Dollie Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Mijn dametje is in de laatste maanden eigenlijk niet zo veel meer gegroeit.. Op 8 november, toen ze net geen 4 maanden was waarschijnlijk, woog ze 1064. Inmiddels is ze ruim negen maanden en weegt ze 1250 à 1300 (tenminste, laatste keer dat ze gewogen is, maar dat is ook al een dikke maand terug). Grotere rassen groeien langer door, maar dan nog denk ik niet dat je op 4 kg uit komt. Gewoon zo doorgaan als je nu doet, dat lijkt mij het beste.
Hart16 Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 Hier is ze 11 weken, misschien om nog een beetje een idee te krijgen. Ik denk zelf ook niet dat ze 4 kilo gaat wegen, maar ja hoeveel dan wel .
Elvje Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Dit ga ik eens volgen De mijne weegt ook zoiets, maar geen raar grote poten of oren, dus ik denk niet dat hij echt groot wordt.
Dollie Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Dat lijkt me geen 4 kg konijn, eerder tussen de 2 en 2,5.
Hart16 Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 Okay! Ik had geen idee, mijn Teddy dwerg was net een kilo toen ik hem kreeg, en hij was toen ook 11 weken. Maar Muffin oogt gewoon groot. Ze is ook hoger dan Bink enzo. Maar komt denk ik ook omdat ze een heel ander 'model' heeft (het is een kruising tussen een hangoor, en een angora konijn).
Hart16 Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 Dit ga ik eens volgen De mijne weegt ook zoiets, maar geen raar grote poten of oren, dus ik denk niet dat hij echt groot wordt. Heb je geen foto van haar / hem?
Hart16 Geplaatst: 13 mei 2011 Auteur Geplaatst: 13 mei 2011 Haha, inderdaad, dacht er pas aan toen ik de reactie al had geplaatst .
Joseeke Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Hangoortjes hebben sowieso meestal grote achterpoten dan sta-oortjes is mij wel eens opgevallen.Bij rasloosjes is het vaak heel lastig om het uiteindelijke volwassengewicht in te schatten.Maar jouw voedster zal idd geen 4 kg gaan wegen, denk ik
Aanbevolen berichten