Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet je wat het is met die antibiotica

Ze knappen er van op en als ze er een paar dagen vanaf zijn dan komt het net zo hardt terug

En die bacterie die het heeft overleefdt is twee keer zo sterk geworden

Heb het helaas pas meegemaakt in mijn naaste omgeving

Vandaar denk ik nu als er verdenking is van snot waarom niet gelijk duplo injecties

Geplaatst:

Als je antibiotica niet lang genoeg gebruikt is de bacterie nog niet helemaal weg en komt dan inderdaad terug. Vaak word er dan opnieuw antibiotica gegeven etc etc. Het nadeel hiervan is dat de bacterie op een gegeven moment resistent word en dan heb je een serieus probleem.. Dus ALS je al antibiotica gebruikt, gebruik het dan goed..

Maar nu je konijn te zwak is voor antibiotica.. Waarom gebruik je dan geen kruiden? Kruiden zijn ondersteunend en stimuleren het lichaam om te vechten tegen de boosdoener..

Geplaatst:

Ik heb via DA een homeopatische middel (3 soorten korrels op lossn n drinkwater) en flesje met vitamine voor erdoor.

Dus jullie zeggen eigenlijk "wel injecties proberen?' Is dat dan ook niet tijdelijk...

Geplaatst:

Ja dat begrijp ik idd, maar ik probeer even wat info bij andere te vergaren voordat mijn konijn door toedoen van deze DA de pijp uit gaat :$

Mijn ram heeft geen natte neus, nergens last van. Zouden jullie hem preventief meebehandelen?

Geplaatst:

Ik zou een konijn nooit preventief behandelen, tenzij het voor iets heel ernstigs is (snelle dodelijke afloop) en de besmettingskans zeer groot is. Wel zou ik preventief met kruiden behandelen, maar niet langer als 6 weken dezelfde kruiden geven.

Geplaatst:

Artikel

------------------------------------------------------

1 x Aardbeiblad - 500 gram (abbl0500) = 3.95EUR

1 x Kaasjeskruid (Malvabloemen ) ( zwart ) - 100 gram () = 2.75EUR

1 x Bramenblad BIO - 500 gram () = 4.24EUR

2 x Brandnetelblad BIO - 100 gram (brbl0100) = 2.50EUR

1 x Tijm - 500 gram (tyzz0500) = 4.25EUR

1 x Paardenbloem gedroogd - 100 gram (pbzz0100) = 1.10EUR

Gekochtttttt!!! DANK DANK DANK!

Hopelijk is dit een goede aanvulling op :$ en gaat ze een mooi oud konijntje worden!

Geplaatst:

Je hebt het zelf gekocht, dus bedankt jezelf ;) Ik ben er zelf van overtuigd wat kruiden bij konijnen kunnen doen doordat ik het bij mijn eigen konijn gezien heb. Ik hoop ook dat jouw konijn mooi oud mag worden ;)

Geplaatst:

Fleurtje, ik ben het met Nicky eens wat betreft AB: Als je het gebruikt, gebruik het dan lang genoeg en niet stoppen zodra het beter lijkt te gaan. Nu is dat gelukkig niet wat jij doet, maar ik wilde het hier toch even noemen voor meelezers.

Hoe lang je het wel moet gebruiken is lastig. AB werkt bij veel konijnen op de darmen en eetlust en als daar wat mee is ben je helemaal gaar.

Ik weet wel dat snot vaak heel hardnekkig is en soms maandenlange behandeling nodig heeft.

Waarop baseert je DA de mening dat je konijn te zwak is voor de zwaardere AB's? Heeft ze last van bijwerkingen of heeft ze andere ziektesymptomen?

Je kan inderdaad beter geen vaccinaties geven nu, maar dat geldt voor alle konijnen die niet 100% fit zijn.

Wat betreft meebehandelen van dieren zonder symptomen: dat hangt voor mij af van de aandoening en het medicijn, maar AB zou ik (zeker bij konijnen) nooit preventief geven. Dus het andere konijn wel lekker veel goede kruiden geven, maar pas behandelen als je symptomen ziet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .