Ga naar inhoud

Ontstoken oogje - help!


iriswubbe

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Bo had erg last van traanoogjes die niet overgingen. Ik heb het erom heen vaak schoon gedept met afgekoeld gekookt water en boorwater, en ook oogdruppels Ogentroost van Weleda geprobeerd. Toen dat niet hielp naar de DA gegaan die oogzalf CAF heeft meegegeven. Heb het 3 keer op een dag er in gedaan. Nu is echter, na 1 dag, het oog nog meer aan het tranen en nu ook rood aan de randen!! Heeft iemand ook ervaringen met deze zalf? Ik wil er eigenlijk onmiddelijk mee stoppen :s :shocked:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is in zijn ooglid gebeten met als gevolg een dik en ontstoken oog met tranen. Ik heb toen cavasan oog crème (antibiotica van caf heb ik niet gehoord) gekregen en moest 3 maal daags druppelen. Ik heb gelezen dat wanneer je er net mee begint het er wat erger uit ziet, maar bij mijn konijn werd het de volgende dag nog erger en die dag daarna weer erger. Wij zijn terug naar de DA geweest en die heeft toen baytril antibiotica voor geschreven (oraal en wat sterker) daarmee werd het wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caf en cavasan is het zelfde zalfje ;-) Wij werken er bij ons in de opvang ook mee. In het begin wordt het inderdaad wat roder en ziet het er veel erger uit. na een dag of 4 zien wij al verschil. We zien dan dat er vooruitgang in zit. Op het moment dat wij deze zalf gebruiken bij een dier, wordt het 7 tot 14 dagen gegegeven en dan 2x daags. In ergere gevallen 3x daags. Mocht de caf geen verbetering geven wil de dierenarts over gaan naar andere oogzalfjes als: Terramicyne (vind ik persoonlijk een rotzalfje, deze plakt heel erg en blijft de tube uitlopen), of bij ergere ontstoken ogen: Tiacil of Gentapol.

Sterkte met het oogje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen voor de tips!! :love: Ik heb de dierenarts gebeld en na overleg nu de Terramycin zalf gekregen. Deze gebruik ik nu een dag en ik zie nog geen verbetering maar dat kan misschien ook nog niet zo snel. Het is ook niet erger geworden. De zalf is inderdaad wel moeilijk in het oogje te doen .. maar ik begrijp dus ook dat het met de CAF eerst wel wat slechter kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terramycin is zeker een vervelend zalfje op het gebied van zalven hahaha. Het wordt een vettige boel en als je niet snel genoeg bent met het dopje er op doen, dan loopt het er zo uit. Met CAF kan het in het begin slechter worden maar dan zie je wel vlug verbetering. Is mijn ervaring in ieder geval. Heb de zalf hier thuis liggen en vind het een fijn zalfje. (Mylo mijn Whippet mix heeft een chronisch ontstoken oogje en moet zu nu en dan een druppeltje hebben. Zodra hij een beetje zalf gekregen heeft is het oogje weer een lange tijd schoon.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .