animalfriend Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 hallo allemaalmijn konijn heeft al half jr last van 'braakneigingen en af en toe niest ie. ziet er verder gezond uit:yes:nu is hij vorige week gecastreerd, prima gegaan, en dierenarts zou er naar kijkenof dat gebeurd is vraag ik me af............ze zeggen dat zijn haren het ' kunnen' zijnhij heeft kale achterpoten en op zijn voeten ook wat, trekt hij eruit, verveling??als ik Prozyme geef gaat het wel beter, vraag me ook af dat het is opgewekt doordat ik langere tijd geen biks gaf, maar dwergkonijnenvoer van Puik dus weinig ruwe vezels daardoor ontwikkeld?weet niet of dat kan? ook nog op zoek naar goedkope winkel ed voor hope farms select rabbit 15kg, echt duur overal, dus tips welkom!! bedankt !!angela, nikki en belle
Bianca Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Konijnen braken niet. Het klinkt meer alsof er slijm in zijn luchtpijp zit wat hij probeert op te geven. Zeker in combinatie met het niezen klinkt het als pasteurella of longontsteking, maar hoe kan een DA dat missen?
C-Lot Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Konijnen braken niet. Het klinkt meer alsof er slijm in zijn luchtpijp zit wat hij probeert op te geven. Zeker in combinatie met het niezen klinkt het als pasteurella of longontsteking, maar hoe kan een DA dat missen? Dat hadden mijn woorden kunnen zijn. Helemaal mee eens dus.Joep deed ook zulke geluiden en heeft nu chronische snot (met de pasteurella bacterie dus). Een rontgefoto kan de alles verhelderen hoe het is met de longen. Is even een investering maar je hebt wel 100% zekerheid.
animalfriend Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Bianca + C-lot bedankt voor jullie reactie.als hij zijn jaarlijkse vaccinatie krijgt zal er weleens na vragen!!snap ook niet waarom hij dat niet geconstanteerd zou hebben. toch heeft hij niet echt snot, wel af en toe natte neus...hopelijk valt het allemaal mee..gr Angela
Bianca Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Natte neus samen met dit soort symptomen is echt wel snot of iets in die regio hoor. Er zijn ook gevallen van 'snot'(= Pasteurella infectie) waarbij er aan de buitenkant helemaal geen snot te zien is. Wel bijzonder dat hij het al een half jaar heeft, onbehandeld is en nog leeft. Sterk gestel blijkbaar. Het zal in ieder geval wel chronisch zijn nu, dus helemaal weg krijg je het waarschijnlijk niet meer.
Aanbevolen berichten